mammatillolle

Alla inlägg under augusti 2014

Av Jenny Larsson - 17 augusti 2014 22:02

Olle har varit utan nappen i tre dagar nu (förutom vid nattning) och Axel har varit utan syrgas i hela fem dygn!!
Så rediga pojkar vi har!

Imorgon börjar våran nya vardag. Ska bli skönt samtidigt som det känns som en helt ny mark för mig. Nu kommer ju verkligen prövningen att vara tvåbarnsmor!
Olle kommer gå på dagis måndag och tisdag varje vecka nu till att börja med. Sedan kommer han vara hon sin farmor en dag i veckan när och om hon kan. Märker vi att det inte fungerar med tiderna eller om det bli sjukdom efter sjukdom så får han sluta! Men vi ger det en chans. Sedan när RS säsongen börjar kommer han nog få vara hemma på heltid! Vill verkligen inte riskera något samtidigt som jag inte vill att detta ska gå ut över Olle! Så svårt beslut. Känns som att vad man än bestämmer sig för så blir det fel...Men vi testar!!

På tisdag ska Axel till ortopeden på KSS, fråga mig inte vad de ska kolla. Kanske svar efter höftröntgen?? Time will tell...
På onsdag är det dax för BVC igen, ska bli spännande att se vikten. Gissar att vågen visar över 5 kg...Men vi får se;)!

Som avslutning på denna semester bjöd vi över Marie och Robban med vilda barn;). Killarna lekte sig svettiga och ingen minut var tyst, men skoj hade dom, likaså deras föräldrar! Alltid trevligt att träffa er och tjöta lite skit. Men också prata om det jobbiga. Skönt att prata med några som går igenom liknade saker samt ser på livet på ett annat sätt och förstår!! Ni är guld värda och era grabbar är så underbart söta, och påhittiga hehe!:)
Olle och Axel kan skratta sig lyckliga att de kommer ha så fina vänner så nära. Cykel och moppeträffar i framtiden;).

Av Jenny Larsson - 17 augusti 2014 21:43

I veckan kommer förhoppningsvis prematurdockan som vi beställt. Ska bli så jäkla spännande!!
Hittade denna bild på Marcus telefon får förlossningen. Här ser man verkligen hur liten han varit! Vi var ju hemskt dåliga på att ta kort på honom när vi jämförde honom med något :/. Blev så glad att jag hittade detta kortet, plus att dockan kommer snart. Nu kan folk verkligen se hur liten han varit, för det är svårt att förstå om man inte sett det med egna ögon...

lillplutt! 750 g

Av Jenny Larsson - 16 augusti 2014 14:29

Ja igår inledde vi denna kamp med att minska nappanvändandet här hemma! Nu under tiden som varit har vi bara inte orkat fajtas om det så Olle har helt enkelt fått ha den när han vill, har ju då blivit näst intill hela tiden:/. Resultatet av detta nu, är tänder som börjar ställa sig rätt ut. Så igår efter frukost besämde vi att NU var det dax! Gömde undan alla nappar utom en. Sa att han bara fick ha den när han skulle sova.
Ramaskrik!! Men efter en kvart ungefär började det avta och sedan glömdes nappen bort:). Sedan på kvällen frågade ha efter den i bilen när vi skulle åka hem (somnar oftast i bilen), så då fick han den och hade den över natten! (Han har den mest bara för att somna, sen spottar han ut den!)
Nu på morgonen gick det lite lättare än igår så nu håller jag tummarna att detta fungerar och att vi inte får en svag stund och ger efter. Tycker ju så synd om honom att han ska behöva sluta med den nu när lillebror har men för hans tänders bästa så måste det göras! Känns skönt att äntligen tagit tag i detta "problem".
När han slutar med den HELT, ja det återstår att se;).
Belöningen efter en dag utan napp igår blev ett rör Smarties, Olles favoritgodis!
Min duktiga kille!

Nästa sak blir att bli kvitt blöjan haha, men det tar vi då!

Var och matade älgarna idag med våra äpplen också (har ett mindre överskott här i trädgård!!)
Sedan fick vi komma in och klappa! Glad kille åkte därifrån!:)

Lille älgen Oscar!

Av Jenny Larsson - 14 augusti 2014 19:56

Idag känns de som man bara stykigt runt och inte gjort någonting! Fast tänker jag efter så har vi ju faktiskt gjort en del. Marcus har städat klart i garaget, sålt av lite saker och varit och slängt skräp på tippen. Jag tog äntligen tag i fotoproblemet här hemma! Har varit duktig ändå och framkallat kort med jämna mellanrum men varit sämre på att sätta in dom i albumen. Så idag hände det plötsligt! Axel sov, Olle kollade som förstenad på Pippi så då passade jag på!

Tog sin lilla tid men nu är de isatta i tidsordning och inga kort ligger och skräpar på konstiga ställen.

Sex album som nu innehåller våra tre senaste år.  


Sedan när jag ändå höll på så fixade jag en liten bebisfotostund med Axel. Här är några av korten!

             

Här är den jättefina mössan som jag köpte av en kompis som syr. Olle fick en likadan! Så himla nöjd med dom!

Tack Madde!



   



Han är så fin likke "nakenfisen" som Olle sa när han såg lillebror på fällen haha!

Världens sötaste killar har jag allt <3

 


!

Av Jenny Larsson - 13 augusti 2014 22:39

Vi gjorde det mamma! Vi klarade det...

Av Jenny Larsson - 13 augusti 2014 21:19

Detta är till dig min andra hälft och älskade fästman!
Vart skulle jag varit utan dig? Vilket liv skulle jag levt? Det jag vet är att det skulle inte vara lika bra som det underbara liv jag har med dig! Du står alltid vid min sida, stöttar mig och tror på mig. Du är så otroligt snäll och omtänksam. Du säger att du älskar mig flera gånger per dag och jag får alltid kärleksfulla pussar och kramar av dig! Av dig känner jag mig verkligen älskad, varje dag, varje minut.
Du är alltid dig själv och tvivlar aldrig på vem du är. Du är en stark och kärleksfull person som alltid har något att ge! Vad har jag gjort för att förtjäna dig? Att få höra hur du älskar mig varje dag gör mig så lycklig och varm.
Du är min bästa vän och jag vill tillbringa all min tid med dig!
Du är den bästa pappan ett barn kan ha. Du är så underbar med dina söner och jag smälter alltid av att se din kärlek till dom. Jag vet att jag hittat rätt man när jag tittar på dig!
Allt detta hemska vi gått och går igenom har prövat våra liv mer än en gång men vi kommer alltid ur det starkare! Jag gillar din ömma sida, som visar att dina känslor är äkta. Jag älskar att du kan gråta och visa när du är svag. Jag älskar din ärlighet och din öppenhet. Jag älskar dina varma kramar runt mig. Du hjälper mig att hålla ihop allt när jag faller i bitar. Utan dig detta halvår som varit hade jag legat utspidd i tusen bitar överallt! Du håller ihop mig!! Vid båda förlossningarna har du varit min klippa och hela tiden hjälpt mig att orka lite till. Du är helt fantastiskt!

Jag älskar dig, nu och förevigt och jag längtar tills jag får säga Ja till dig i kyrkan. Du har mitt hjärta i dina händer och jag känner mig helt trygg. Jag är din i all oändlighet.
Je t'aime...

Av Jenny Larsson - 12 augusti 2014 20:42

Vadå ändrat sig?? ;)

Alfons och Olle runt 2 månader:)

Alfons och Olle runt 4 månader skulle jag gissa...;)

Alfons och Olle runt halvåret;)

Olle och Alfons idag;)

Jösses!! Eller vad säger du Emelie? Tänk att de där små är storebröder nu!??!?!

Av Jenny Larsson - 12 augusti 2014 20:34

Bla bla bla jag vet. Men det är fan helt otroligt hur bra det går för våran kille nu! Så jäkla stolt! Grabben som först var utdömd, grabben som låg i respiratorn i tre veckor, grabben som krävde upp mot 75% i syrgas, grabben som läkarna trodde skulle bli av med sygasen först om ett år, börjar nu aveckla sitt syrgasbrhov med stormsteg!!!
Hela natten till idag utan gas och stabilt över 90 i saturation hela tiden! Så underbart.
Ni som tycker jag tjatat mycket om syrgas hit och dit, ni kan dra åt *#@ס??*!! Detta är helt otroligt och vi är så stolta och jag vill att alla ska veta hur bra det går för våran gosse!

Idag blev vi äntligen inskrivna på bvc också. Känns stort! Äntligen räknas han som ett "normalt" barn:).
Han vägde in sig på 4795g och mätte 54,5 cm. Stora killen<3

Hade lite fikagäster här i kväll också. Alfons och Herman med deras föräldrar;). Kul att äntligen träffa Herman. Redan 4 månader!! Vart tar tiden vägen!? Mellan Olle och Alfons skiljer det 3 veckor och det skiljer även 3 veckor mellan Axel och Herman. Lite skojigt tycker jag:). Även om det EGENTLIGEN skiljer nästan 3 månader på de små. Men Axel tyckte väl det var roligare att ploppa ut tidigare så det blev så här istället;).

Små killarna!

Lille Herman. En söt och väldigt glad och nöjd pojk:)

De stora vildarna! Tänk va stora ni blivit!!!

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards