mammatillolle

Alla inlägg under juli 2013

Av Jenny Larsson - 29 juli 2013 22:55

Idag på sista dagen av semestern så tog vi en sista roadtrip. Denna gången blev det Liseberg. Men jag säger bara det, to much people!! Vi åkte ingenting, INGENTING! Var en timmes väntan, minst, på alla attraktioner. Till och med dom för de alldra minsta:/. Så vi strosade(trängdes) mest omkring, spelade på ljul och försökte vinna saker på alla möjliga sätt. Det enda som kom med hem var ett kartong med leksaksbilar som Olle vann inne på kaninlandet. Det var en vacker och lyckad dag vi fick trots att alla människor överallt drog ner besöket på Liseberg en aning...men att avsluta sin semester med en heldag tillsammans med familjen är aldrig fy skam! Nu ska jag lägga mig i bingen och vakna upp i verkligheten imorgon, puh. Men det ska bli kul att träffa alla underbara jobbarkompisar igen!
Godaste glassen ever, smaka!

Mot Gbg..

Bilden som försvann i förra inlägget.

Av Jenny Larsson - 28 juli 2013 18:53

Idag är en sån där dag då man inte gör någonting...
Igår var det cruising i stan, lika fina bilar i år som alla andra. Men i år tog vi även en sväng på flygfältet för en närmare titt på alla bilar samt alla stånd de smällt upp med alla möjliga saker! Jag inhandlade varsina Metallica-tshirtar till mina grabbar. Så snygga blev dom! Ni är de finaste jag har, älskar er<3
Efter flygfältet åkte vi vidare till mamma, Roy och brorsan och grillade Hamburgare, gott! Sen föll lotten på mig att få gå på de lite starkare grejerna;) (eftersom något syskon till Olle verkar ta sin lilla tid...).
Det blev några glas vin, öl och någon grogg mer trodde jag inte det skulle bli...Men senare på kvällen när vi spanade in cruisingen på ströget så träffade vi Madde som skulle blibarnfri snart och frågade om jag ville hänga med ut. Och ja, så blev det! Men det blev en hyffsad lugn kväll iaf:). Tack Madde för att jag kunde sova hos er i natt!
Imorses så ringde älsklingen och han hade fått maginfluensa:/, så det var bara att stiga upp och leka pigg. Jag och Olle har haft en lugn hemmadag eftersom vädret svikit...Hoppas på sol imorgon:). Nu är det snart läggdags för lillgossen och då ska jag bara lägga mig i soffan och dö..typ;). Hoppas Marcus är bättre imorgon ochatt jag klarar mig ifrån detta elände till sjukdom. Imorgon är ju trots allt min sista semesterdag:/

Sen ett sista "visdomsord".
Att säga hej eller bara lyfta på näven eller kanske bara ge en nick är väl inte SÅ JÄVLA svårt!! Nä, heja kan man faktiskt göra, det har aldrig någon dött av! Så tänk på det...

[Bild]

Redo för cruising:)

Av Jenny Larsson - 26 juli 2013 21:37

Igår hade vi en fantastisk dag på visingsö med våra goa vänner. Lätt bästa dagen på länge! Tack underbara ni för att ni är så underbara och bara helt bäst helst enkelt! Och barna ska vi ju inte tala om! Så duktiga, söta och helt underbara dom också!
Efter visingsö, Gränna, mat, fika, bad, polkagrisar och grill på kvällen så somnade vi sent men fick som tur var en sovmorgon av våran fina pojke. Klockan 9.20 började Olle-babblaren låta i sängen. Skönt!
Idag har vi bara haft en lugn familjedag med lite pyssel här hemma...
Här kommer bilder från våran fina torsdag..

Alla fyra barna på väg över vattnet..spännande!

Bröderna Salomon gräver

Hela gangsterligan kör elbil:)

Trött efter en hel dag med skoj!

Söta Junie kör jeep;)

Av Jenny Larsson - 20 juli 2013 22:06

Semestern knallar och går och än sålänge har den varit toppen! Vädret verkar hålla i sig, härligt! Denna kropp som innan var vitblek är nu härligt sommarbrun. Jag älskar sommaren!
Idag blir våran grabb 1,5 år. Guud, vad tiden går.. Den var väl nyss han fyllde ett? Nu är han halvvägs till två!?!? Ojojoj...
Visar lite bilder från semesterdagarna som gått.

Bådar med snygga mormor! Kan inte tro att hon är mormor, eller hur!?

Lite brunare allt..

[Bild]

[Bild]

Katterna växer. Metallica, Pantera och Mustasch:)

Av Jenny Larsson - 8 juli 2013 21:10

Min lille knort han börjat säga "mamma" mer och mer nu. Han har ju sagt det länge men nu använder han det verkligen när han vill ropa på MIG! Underbart att höra den där lille killen prata:). Han är ju ingen storpratare direkt men de där små nya orden som dyker upp rätt var det är är ju underbart och sååå kul!! Orden som flyger ur hans mun just nu är:
-Hej/hejdå
-mamma/pappa
-nej ( som även betyder "ja" i hans värld hehe)
-Där
-Ä de?
-Titta
-Oj ( när han slänger iväg saker eller tappar något)
-Aj ( när han ramlar eller slår sig)

Det är väl dom orden man iaf begriper, sen har han en massa andra som betyder lite allt möjligt;).

Idag har vi röjt i trädgården, målat lite vitt runt fönster och dörrar, klippt gräset och gjort klart stentrappan i trädgården...Puh, helt slut, men jösses vad skönt det var att få allt detta gjort! Tack älskling för att jag fått greja här hemma idag! En liten fotno: när jag och Olle klippte gräset förrut så somnade Lillen i mitt knä haha, sövande ljud den där brötande klipparen...sötaste ungen, trodde inte han var så trött...
Imorgon blir det lek och bad med bästaste Bonnie:) och på kvällen kalas. Fina glidar-dagar nu. Man.Måste.Bara.Älska.Semester

Bild på våghalsen Daniel som hjälpte till att måla ända upp till nock! Ingen av oss hade sånna ballar av stål! Tack för det!
Andra bilden är från våran tripp till Hjo igår, bara vi, la familia...

...

Av Jenny Larsson - 2 juli 2013 21:15

Nu har jag varit väldigt dålig på att uppdatera här känner jag men jag ska försöka bättra mig...
Imorgon åker jag och Olle till stugan ihop med mamma och Roy. Ett stopp på Ullared blir det nog också;).
Annars är läget lugnt, semestern har äntligen börjat och fortsätter i fyra härliga veckor:). Underbart!!
Här är lite bilder från sista tiden då jag inte vet vad jag ska skriva om;)

Älskar att köra med sin skottkärra och hjälpa till i trädgården...

Från detta funderande ansikte till detta...haha

Kattungar fick vi för en vecka sen. Tre stycken. En helsvart, en helgrå och en som är en exakt kopia av sin mamma:)

Min fina, underbara unge! Fy vad jag älskar dig!! <3

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards