mammatillolle

Alla inlägg under mars 2013

Av Jenny Larsson - 29 mars 2013 22:13

...och jag jobbar hela! Idag har känts som lördag, men icke, det är imorgon serru Jenny! Så lördag imorgon "igen" då. Jobb hela dagen men kvällen får jag tillbringa med mina favorit killar! Inget planerat men det känns bara skönt! Fullt på- medvetslös hela helgen på jobbet. Påsk + Elmia bilar är lika med många besökare på Shell. Men snart är det måndag och då ska vi fira påsk genom att åka och "påska" hos våra föräldrar. En liten påskgubbe kanske snart kommer och knackar på era dörrar;). Ha äggena redo!

Ikväll har jag haft en lugn stund i soffan. Olle somnade som en stock tio i sju och Marcus är inne i stan och firar Mattias som fyller 25 år inom kort.

Nu blir det sängen, upp tidigt imorgon!
Godnatt alla påskkärringar och gubbar där ute! Kör lugnt:)

Påskpyssel och Olles solros som börjar kika upp;).

Av Jenny Larsson - 27 mars 2013 19:33

Idag for vi till Ikea för att hitta glasdörrar till bänken! Är ju en viss kille som gärna pillar på allt som står där;). Men vi kom hem med en helt ny tvbänk istället. Haha så kan det gå!
Men det var kanske dags att byta ut den där gamle hyllan! Har ju trots allt haft den sen jag flyttade hemifrån för 8 år sedan;). Skönt med lite nytt.
Olle var så snäll och hjälpte till med monteringen av bänken med sin alldeles egna skruvdragare. Stolt kille som kan göra precis allt som pappa kan göra. Han har börjat bli en riktig härmapa;). Duktig liten snickare blir han nog. Skruvdragaren var en present från mig ifrån ullaredsresan.

Olle älskade de "nya" köttbullarna på Ikea. Med, förhoppningsvis, inget hästkött i;). På barnmenyn ingår 6 köttbullar men jag tänkte att han kommer nog vilja ha mer så jag tog också köttbullar, mellanmeny. Han käkade sina 6 och ville direkt ha med. En efter en lämnade min tallrik, plötsligt var fyra borta. Han hade kunnat äta mer, men det fick räcka annars hade de åkt upp igen! Så han fick glass till efterträtt som ingår i barnmenyerna;). Mums!

Olle sover nu som en stock och jag ska mysa ner mig i soffan! Grey's anatomy ikväll, wiihoo!

Av Jenny Larsson - 24 mars 2013 10:37

Tidig morgon idag också:/. Olle måste verkligen vakna vid sex-tiden nu de sista. Puh, tur det är ljust ute och vackert väder! Det är precis att de kan övertala mig att gå upp...jag är/kommer alltid att vara en sömntuta! Men mina 12 timmars sömn är långt borta nu. Visst, om jag går och lägger mig när Olle lägger sig så skulle jag ju få söva min skönhetssömn men så smart är man ju inte. Plus att det blir inte mycket egentid eller mys med sambon om man nattar sig vid sju. Bara bita ihop! Vi hoppas han börjar visa gener från mig snart när det gäller sömnen;) hihi!
Efter frukost idag drog jag och Olle iväg och handlade lite mat. Vi var inne halv nio så det var väldigt lugnt inne på Pa:s. Lillknorten fick springa lite fritt där inne. Kul tyckte han, speciellt att titta på deras städmaskin;). Godiset lockade ju en hel del men han förstod ändå att han inte skulle pilla på det. Pekfingret gick varm istället haha! "Dää, dää, dää, dääääää".
Måste skicka iväg TVÅ grattishälsningar idag. En till Findus som fyller 25 år idag. Grattis Old man!

Och grattis familjen Sjögren/ Arvidsson som fick en liten pojke i imorses! Så underbart:). Grattis till nya familjemedlemen!

Nu återstår det att se vad denna dag har att bjuda på...

Av Jenny Larsson - 22 mars 2013 15:05

Ja här är allt lugnt och precis som vanligt. Finns inte så mycket att berätta.
Igår kl. 00.15 tog jag helg och är nu ledig i fyra dagar:). Wonderful!
Innan jobbet igår var jag och Olle hos min kusin och Olles syssling. Dom lekte som bara den! Nova skulle "ittla Booolen"(kittla Olle) hela tiden när hon märkte att det skrattade Olle glatt av! De slängde sig ner för bord och soffa och högen med tecken! Tokungar. Fast de skiljer nästan 1,5 år på dom så leker dom bra ihop ändå;). Kul!

Idag åkte vi till Bonnie för att kika hur hon bor nu! Wow, vad mysigt det var. Blev nästan lite avis! Superfint var det. Där kommer du trivas Boon!;)
Olle fick leka av sig bra där också, allt var i hans höjd;). Perfekt!(...för Olle ja!)

Om trekvart sitter jag hos frissan och bleker slingor. Lite egentid åt mig;). Kort från igår och idag...

Av Jenny Larsson - 17 mars 2013 21:17

En lugn söndag kan vi sammanfatta denna dag med. Marcus fick sovmorgon idag så jag fick glatt(?) gå upp med lillprinsen strax efter sex, men han hade vaknat redan vid fem!?!? Efter flera försök att söva honom igen, utan resultat så gav jag upp. Jag bytte på honom och sen gick vi och la oss och kikade på barnprogramen eftersom han inte visade några tecken på att vara hungrig, bara trött. Vi tittade kanske tjugo minuter på tv och sen ville Olle upp. Så jag fick väl masa mig upp och fixa frukost. Sen lekte vi och slappade fram till nio då han bestämde sig för att somna en stund. Jag tog mig en sovstund jag med, GÖTT!!
Annars har det inte hänt mycket idag. Pappan i huset har grejat på övervåningen och jag och Olle har roat oss här nere, var och handlade en sväng också;). Libero 10-16 kg för 50kr/paketet var dagens byggklipp. Tack och bock!:)
Måste bara säga att gårdagskvällen var superbra! Jättetrevlig med bästa sällskapet och godaste maten! Bjuder på lite bilder för att läska er lite:P
Lärde sötaste Junie att göra en "Olle" också hehe. Säga "Ööhh" i en plastburk!

Av Jenny Larsson - 16 mars 2013 10:12

Jag börjar ärligt talat tröttna på detta nu!! Att hålla i sin son när han svimmar av och slutar andas är inget jag vill uppleva mera nu! Så snälla sluta! På en vecka har han nu haft 3 anfall!?(Totalt har han haft 6 stycken) Alla tre har inträffat när han varit arg. Men det är en såndär ilska som kommer på två röda! Han kan vara superglad ena sekunden och sen kanske jag som exempel bär ut honom från badrummet för att han inte skka vara där inne och då, på två nanosekunder blir han arg som ett bi, börjar skippa efter luft, böjer sig som en stel båge och sen slutar han andas och tuppar av. Det är så jävla otäckt, även om vi börjat bli "vana". Han blir grå/gul i ansiktet, rullar ögonen bakåt och ger ifrån sig ett så hemskt väsande ljud och sen är allt tyst i några sekunder...Det är som att ens barn dör i mina armar. Jag är less på detta nu!

Som tur är så håller Olle humöret uppe. Han är lite omtumlad några minuter efter men sen är han samma gamla glada kille. 

Vill att detta hemska kan sluta nu så att man slipper vara nervös varje gång han blir ledsen eller arg!


http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Affektanfall-hos-barn/ 


Usch och fy! Dålig start i denna annars underbara morgon. Men dagen kan ju bara bli bättre här ifrån:).

Av Jenny Larsson - 15 mars 2013 20:14

Hur mycket kan man älska sin familj egentligen? Finns nog inget svar på det, för inget är så stort som kan beskriva dessa känslor man känner för dom! Ni är helt underbara! Min fina familj! Min älskade, fina sambo som jag har den underbaraste sonen tillsammans med! Ingen slår er, ni är bäst! Jag är så lycklig som har er!
Jag har den bästa mamman och den bästa pappan. Brorsan är den bästa man kan önska sig. Mina svärföräldrarna som är som mina extra föräldrar. Jag har haft sån tur som har alla er! Tack för det!
Nog om mitt lyckorus;).
Nyheter på Ollefronten är att han lärt sig förstå vissa saker jag frågar om. Tex. Om jag frågar var magen är, lyfter han på tröjan och kör in fingret i naveln;). Om jag frågar var "grodis" är så letar han som sjutton efter den tills han hittar den;), samma sak med nappen. Även bilen går han till om jag frågar vart den är. Sötnöten!
Han har börjat skratta på ett annat, mer "vuxet" sätt. Underbart att höra i mina öron. Man kan ju inte annat än att börja skratta själv:). Han skojar mycket mer med oss. Tex så leker han tittut med oss rätt var det är, superkul! Han kan springa iväg och skratta ibland och då ska man springa efter och jaga honom.
Asså sen han fyllde ett så har utvecklingen sagt BOOOM! Nya saker varje dag, helt otroligt! Det är så kul:). Han förstår så mycket mer nu, han tar in allt och härmar och apar efter allt vi gör. Både på gott och ont i det iofs;).
Min underbara unge, du förgyller våra liv!
Imorgon ska vi till Tidaholm och käka gott på restaurang med våra kära vänner. Olle ska vara hemma och leka med mormor. Tror mamma har lite abstinens efter sitt lilla barnbarn?
Nu är det gladiatorerna och finalen i farmen som gäller. Ha en trevlig helg allihopa!

Fina presenten av Olle som han gjort på dagis. Mammahjärtat smälter!

Av Jenny Larsson - 11 mars 2013 19:43

....har denna bloggen varit i några dagar! Men saken är den att det inte hänt mycket nämnvärt. Dagar rusar på i snabb takt och tiden med familjen har blivit så mycket viktigare än förut. Får inte missa en sekund mer än vad man redan gör när man jobbar. Men allt går så fint och vi har verkligen kommit in i en vardag och den fungerar bra!
Det som saknas nu är värme, grönt gräs och sommar!! Är så trött på detta kalla elände nu. Det är nog Olle med för att ta på den där förvaskade overalen varje gång man ska ut börjar bli tjatit nu!
Idag har jag varit ledig så Olle har varit hemma från dagis. Det har varit en riktig mor och son dag. Vi har tvättat bilen, städat den inuti, kikat lite på babyproffsen(som förövrigt har en del kvar och det är inget folk där nu) och lekt och busat. När pappa kom hem åkte vi åter igen in till stan för att handla lite på Ica. Kan tipsa om att dom säljer ut barnvantar i fleece, gröna i en storlek för 3 kr/paret!! Är väl inte de snyggaste vantarna, men va sjutton gör det? Kommer nog gå åt mer en ett par nästa vinter, tror dom kommer passa perfekt då!

Lagade en mycket god laxpasta till middag idag. Recept från Mitt kök. Supergod! Recept kommer. Fungerar även fint till Olle, inga konstigheter;).

Nu blir det farmen...

Olle och farfar vilar efter att de har beskärt våra äppleträd;)

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards