mammatillolle

Alla inlägg under oktober 2012

Av Jenny Larsson - 31 oktober 2012 20:29

Vår lille underbara pojk har gått sina första riktiga steg idag. Hela fyra stycken! Stolt mor och får(behöver jag ens säga det). Men det dröjer nog innan han "går" ordentligt. Är ju lite ginglig men tekniken finns där och definitivt viljan! Jösses vad kul det är att se sitt barn göra dessa framsteg! Det spritter i hela kroppen, pirrar i magen och leendet går från ena örat till de andra. Underbart! Och dessa känslor lär det ju inte gå nöd på...

Snart blir det Grey's anatomy, veckans höjdpunkt:). Ha en trevlig onsdagskväll!

Av Jenny Larsson - 30 oktober 2012 20:02

Händer inte allt för mycket här i Kleva idag. Vi har spenderat hela dagen innanför hemets trygga väggar. Lekt som galningar har vi gjort. Så skönt när min lille kille är friskare! När Marcus kom hem hängde vi med ut och eldade lite skräp. Olle tyckte det var mysigt i si sådär 5 minuter sen slocknade han haha. Han invigde sin overall i och med detta, och den satt som en smäck! Kommer han kunna ha genom hela vintern.


Han inhandlat årets första julklapp också. Givetvis till Olle;). Men det skriver vi inte här, han kanske läser mammas blogg...

Nu blir det lite tvmys och i morgon ska vi på öppna förskolan på mösseberg. Roligt, både att träffa Marie och Junie ovh få leka av sig lite.

 

Av Jenny Larsson - 29 oktober 2012 20:35

Idag for jag och Olle till Tibro och lekte med mamma och brorsan:). Skönt att träffas en heldal istället för en timme här eller där, som det blivit det sista! Ska bli så skönt när ni flyttar närmare och är hemma oftare. Längtar!! Fyndade lite i Tibro till Olle också, de hade utförsäljning på alla barnkläder, Nice! Så det blev ett par vantar, tossor till fötterna och två pyamasar;).

I söndags hade vi en jättetrevlig fikastund hos Marie och Robban med deras söta pojkar. Vi saknade givetvis våra andra mammor, pappor och barn, men vi tar igen det nästa söndag, bakfulla och goa;).

Bilder från playdaten:

Av Jenny Larsson - 27 oktober 2012 19:48

ja, precis. Ni hörde rätt. Jag kan summera det såhär: Det trasslar och krånglar fortfarande lika mycket efter 10 års uppehåll. Vettifan hur jag kom på denna briljanta idé att sy egna gardiner. Man hör ju hur fel det låter redan där, SY EGNA GARDINER??? Jaja, jag ger min inte förren det är klart så Olle har nog sina gardiner klara, hummm...nästa sommar kanske!?;)


Jag hade tänkt jag skulle hinna med en del här hemma idag men en sjuk liten grabb satte stopp för dom idéerna:/. Han har feber igen, 39'C...Att det aldrig kan ge sig? Iofs är pappan i huset lite krasslig så vi hoppas på att båda kryar på sig snabbt!! Så idag har vi inte gjort mycket mer än att slappa, leka lite på golvet, tagit en sväng i vagnen och fikat med mamma och Roy. Hoppas vi ses på måndag igen, är ju så sällan vi ses:/.

Imorgon ska vi på fika hos Marie och Robban och på kvällen är det Johan Glans som gäller. Bästa komikern i alla kategorier. Ska bli en riktig skrattfest. Olle ska leka med farmor och farfar.


God natt alla.  

Av Jenny Larsson - 25 oktober 2012 21:05

Blå himmel och sol, hagel, snö, STORM! Verkligen ett varierande väder idag...Men måste säga ett det var mysigt att se den första snön för i år. Det får mig att längta till jul. Olles första jul:).

Innan stormen stog i gång här i Kleva så var vi ute en snabbis i solskenet och lekte i löven. Tror att det uppskattades av Olle. Försökte få några fina höst kort men det är inte lätt när man har en "blixten" till son. Plus snor som rinner som niagarafallet haha. Men han är ju söt i allt!


Olle hjälper sin pappa att montera fast den nya kranen i köket, duktig kille!      

Av Jenny Larsson - 25 oktober 2012 15:40

Av Jenny Larsson - 24 oktober 2012 20:24

I dag hade febern sjunkit lite men det var fortfarande lite nu vid läggdags så han fick alvedon för säkerhets skull. Nu har han somnat som en stock efter en hel del gnäll och skrik. Han är alltid sån när han har feber. Somnar oroligt, "vaknar" till efter någon minnut och skriker i PANIK! Han blir så orolig, stressad och arg när han har feber, min lille gubbe. Vet ju själv hur det är att vara sjuk så jag lider verkligen med han. Jag bara önskar han inte hade dessa panik-skriken innan läggdags...Vi måste hålla fast honom för att han ska lugna ner sig och sedan somna med en duns.

Lilla hjärtat, du får din mammas att värka när du mår dåligt!


Jösses vad jag älskar dig!

 

Av Jenny Larsson - 23 oktober 2012 18:03

Ja, då var alla plasktimmar slut. För denna gången;). Babysim steg 1 är över och Olle tilldelades ett diplom och en leksak som han nogrannt valde ut^^. En brandbil! Både skönt och tråkigt att det är över. Men jag har beslutat att inte fortsätta med steg 2. Jag känner att jag lägger dom pengarna på att åka och bada själva istället. Visst, detta gav mycket och man träffade en massa nytt folk, men jag känner att det är massa pengar för rätt så lite...Så det blir till att åka och plaska själva istället, lika roligt det. Får ta med några kompisar i bland också såklart!

Efter badet var vi bjudna till Marie, Daniel och Junie. Therese och Ludwig var också där:). Mysigt och god mat! Tack än en gång!


Dagens minus: Olle har fått feber:/ Hoppas bara det är något kort för han är ändå rätt så pigg o glad. Tand kanske?(någongång måste ju den första komma???)

Dagens plus: Är lite hemligt än sålänge, men jag blev himla glad över denna nyhet!


Snart natt för Olle, snart Jenny-tid i soffan. Godnatt!


   

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards