mammatillolle

Alla inlägg under maj 2014

Av Jenny Larsson - 31 maj 2014 20:56









Kör en liten fotobomb! Har ändå inget viktigt att berätta, bara att jag har världens vackraste familj!!!  


     

Av Jenny Larsson - 27 maj 2014 21:17

Nu har Axel snart haft grimma i 7 timmar!!!:O
Så här bra trodde jag ALDRIG i min vildaste fantasi att det skulle gå. Han fortsätter sin trend med att chocka min familj och sina läkare!
Så stolt över dig gubben!
När han använder grimma på heltid sen så kommer kuddarna i ansiktet och mössan tas bort. Nu börjar man äntligen få se ditt vackra och söta ansikte! Tänk att efter 11 veckor så kan jag nog räkna tillfällerna då vi sett dig utan saker i ansiktet på en hand...hur sjukt är inte det!?!?

Av Jenny Larsson - 27 maj 2014 19:41

Ängnad till dig min älskade älskling!


"All Of Me"

What would I do without your smart mouth?
Drawing me in, and you kicking me out
You've got my head spinning, no kidding, I can't pin you down
What's going on in that beautiful mind
I'm on your magical mystery ride
And I'm so dizzy, don't know what hit me, but I'll be alright

My head's under water
But I'm breathing fine
You're crazy and I'm out of my mind

'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you, oh

How many times do I have to tell you
Even when you're crying you're beautiful too
The world is beating you down, I'm around through every mood
You're my downfall, you're my muse
My worst distraction, my rhythm and bluesI can't stop singing, it's ringing, in my head for you

My head's under water
But I'm breathing fine
You're crazy and I'm out of my mind

'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you, oh

Give me all of you
Cards on the table, we're both showing hearts
Risking it all, though it's hard

'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning'

Cause I give you all of me
And you give me all of you
I give you all of me
And you give me all of you, oh

-john ledgend-

Av Jenny Larsson - 27 maj 2014 10:54

"Ja, det vill jag!"

Solen strålade i vackra sjöstaden Hjo. Marcus och Olle hade kommit till sjukhuset och hämtat upp mig för en hemlig picknick. Vi firade 6 år ihop och allt kändes så där bra i kroppen, även och den där ständiga stressen fanns där inne så kunde jag ändå koppla bort den en stund!
Bilen rullade mot Hjo och Olle var överlycklig att han snart skulle få se båtar och äta glass:).
Vi hittade en fin plats i solen i parken vid sjön. Fåglar kvittrade och tennissplarna hördes på avstånd, bara där kändes allt så rätt!
Marcus hade gjort så goda baguetter och köpt gigantiska bullar (som Olle med glädje tryckte i sig innan han for i rasande fart mot lekplatsen).
Marcus säger rätt var det var "jag vet inte hur jag ska säga detta men..." och så fiskar han upp den där lilla asken som är förknippad med så mycket kärlek. Han säger så vackra ord och efter följde den magiska frågan "Vill du gifta dig med mig?".
Jag sitter med handen i pannan och skymmer ansiktet mot solens varma strålar. Jag ler med hela mitt hjärta och säger "ja, det vill jag!"
Lyckoruset i kroppen var så underbart och känslan av att dela mitt liv med dig i all evighet kändes så enkelt och självklart! Är så lycklig att få spendera min tid på jorden med dig och våra vackra pojkar!

Sedan vandrade vi på rosa moln och kollade på båtar, käkade glass och bara njöt av denna fina dag!
Efter alla motgångar som just nu drabbar oss så känns det så skönt att uppleva kärlek, lycka och bara att vara!
Att Axel snart kommer hem kompliterar denna lycka till max!

Detta var en av de lyckligaste dagar i mitt liv och nästa år skapar vi en till. Då blir det bröllop, herregud. ..;)

Av Jenny Larsson - 26 maj 2014 22:18

Åh jag har haft en helt underbar årsdag med min sambo! För 6 år sedan blev det vi och idag överraskade du mig med en förlovning! Så lycklig just nu!
Vi har haft våran svåraste pövning och kommit starkare ur den. Så glad att jag delar och kommer att dela hela mitt liv med dig! Älskar dig nu och förevigt <3

Bröllop blir det förhoppningsvis nästa sommar. Då har vi två små brudnäbbbar (eller bestmens) som går upp mot altaret;).
Är så lycklig att jag är en del av denna fina, underbara familj.

Av Jenny Larsson - 25 maj 2014 21:07

Nu känns det som att hemfärd närmar sig med stormsteg för Axel. Visst, det är många veckor kvar men största delen på sjukhus är ju faktiskt avklarad! I nästan 10 veckor har vi spenderat tiden på sjukhus, rest runt och varit konstant oroliga. Nu är det kanske bara fyra veckor kvar om vi har tur och det känns ju som en fis i rymden! Snart, SNART kommer Axel bo under samma tak som sin familj! Vi längtar så otroligt mycket!

Har nog fixat det mesta iför den efterlängtade hemresan. Eftersom vi lånade väldigt mycket till Olle så hade vi inte så mycket babygrejer till Axel här hemma. Det vi använde mest till Olle var babysitter, babygym och gåstol. Gåstol har vi men det andra klickade jag hem på tradera efter en vunnen auktion. Superfint nytt set för 450 inkl.frakt Billigt!
Mer än det ska inte behöva. Dessa föräldrar som skaffar verkligen ALLT till sina barn lär ju vara ruinerade! Bättre att köpa det man vet att de använder och avvakta med det andra! Meeen, alla gör olika...
Även köpt nya flaskor, en mysig filt som bara är till Axel och spjälsängen står på plats!
Nu väntar vi bara på lillebror! <3

Knasbollen gömmer sig bra! Hihi:)

Av Jenny Larsson - 20 maj 2014 20:11

Han växer som groddarna i marken denne Axel;).
Idag visade vågen 2265g. Han ändras i sitt utseende dag för dag nu! Om jag varit borta EN dag så märks det skillnad! Han är verkligen en liten bebis nu, vi börjar fatta detta nu. Så stark och mycket tåligare än vad han varit. Jag vill ha hem min lille bebis nu!!
Här ligger han ute hos pappa, lika nöjd hos honom som vanligt:)

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards