mammatillolle

Alla inlägg under augusti 2013

Av Jenny Larsson - 30 augusti 2013 20:36

...om än lite sent pga semestrar, så var det dax för 1,5 års kontroll idag. Tyvärr jobbade jag så det blev Marcus som fick åka med Kleva-Tarzan till Bvc. Han hade skött sig exemplariskt, lite trött eftersom tiden var mitt i middagsluren, men annars felfritt. En liten ond spruta fick han också. Återstår att se om han får någon reaktion på den. Kunde dröja 7-12 dagar...Hoppas inte! Den hade gjort lite ont, kändes tydligen som ett getingstick, men det gick fint ändå.
Resultatet på längd och vikt blev:
Längd: 85,5cm
Vikt: 1260g
Huvud: 49,5cm

Stor grabb nu:).

Nu är det äntligen helg och den ska spenderas med familjen, men imorgon kväll blir det kräftskiva med vännerna. Härlig helg!

Ryggan kom på posten igår också, blir superbra och den var faktiskt rätt gullig. Gullig rygga på gullig unge!;)

Nu ska jag fortsätta mitt Fredagsmyyyys...Trevlig helg allihopa.

Exempelbarn hehe:)

Mys med Bonnie igår. Du är lite av en favorit bästis;)

Av Jenny Larsson - 28 augusti 2013 10:31

Följ mig även på instagram: mammatillolle
Där är jag aktiv om jag inte är det på bloggen:). Mest bilder på Olle och skojiga bilder från vardagen:). Försöker slänga in lite tips när det finns!
See you there!

Av Jenny Larsson - 27 augusti 2013 21:02

Vi är inne i en liten mini renovering/ommöblering här hemma just nu, eller ja, det har hållt på ett tag men jag tror vi ser lite ljus i tunneln nu:). Vi kommer flytta upp vårat sovrum till det nyrenoverade rummet på övervåningen och Olle får äntligen(!!!) sova i eget rum. Vårat gamla sovrum kommer bli "fin"rum, alltså matsalsrum kan man säga. Där matsalsbordet står idag kommer det bli herrarnas hörna, en lounge!;) En hel hörna med grabbiga(gubbiga) saker, två skinnfotöljer med en jordglobsbar emellan. Lite saker kvar att köpa in till hörnan men snart klart. Rätt kul att hitta saker och fundera ut vad som passar i en lounge. Kul projekt! Mannen i familjen kommer ju ofta sitta där med en wiskey i handen.
Ni kanske undrar varför vi just ska göra en lounge men det är så att i vardagsrummet har vi en stor bar. Marcus ögonsten i huset! Vi klurade länge vad vi skulle ha på den ytan som blir när vi flyttar på matsalsbordet, men till sist så kom vi på detta med en wiskeyhörna. Bilder kommer, jag lovar. Tänkte jag ska lägga upp lite bilder under ommöbleringen och resultatet senare sen, om det finns intresse?

Nu ska jag kika på "Svenska Hollywoodfruar" och den där idioten till Gunilla Persson! Jag hoppas hon spelar på att vara sådär arg och hemsk för jag tycker synd om henne om hon är så dum...

Godnatt hörrni! Herrå!

Loppisfynd! Nya wiskeyglas till Marcus, ljuskrona till sovrummet och gamla flaskor som ska pryda hyllan i loungen.

Av Jenny Larsson - 26 augusti 2013 20:42

Ber om ursäkt för att denna blogg gått och dött lite(för er som nu läser den). Men tiden och orken har inte funnits där! Självklart har det hänt en massa sen sist (en månad sen eller?), men som sagt ingen ork eller tid...
Semestern har ju hunnit ta slut och nu lunkar dagarna på i sin vanliga ordning. Rätt så skönt faktiskt. Olle tycker nog det var kul att komma tillbaka till vännerna på dagis också. Det märks så väl att han trivs där!
Vad har jag nu hunnit med på denna "tysta" månad, jo:
Den 9 aug var vi på gyllene tider i kövde. Så bra och SÅ mycket folk! Härlig kväll med fina vänner och älskade mamma:).
Sen efter det har vi hunnit med en minisemester i Falkenberg helgen efter det. Så skönt att få lite mer tid i stugan! Och vädret var det inget fel på heller!!!
Det har varit wrågårdskalas i staden och vi var utklädda till glamrockare. Så tjusiga har vi nog aldrig känt oss;). Och arbetet att tvätta bort sminket på kvällen ska vi inte tala om...haha...såg nog ut som en hårdrockare på jobbet dagen efter iaf!
Denna helg bar det av mot huvudstaden med sambon. Hans företag anordnade kräftskiva på teaterbåten i sthlm. Så underbart fint att tuta omkring i Stockholms skärgård, käka god mat och bara ta det lugnt! Det behövde vi. Sen att de blev lite sprit på de var väl både plus och minus hehe. För dagen efter gick vi mot våran död på gröna lund! Åk inte insane! Så nu har jag sagt det, behöver inte diskuteras mer än så. Punkt slut!
Men efter att kroppen återhämtat sig så strosade vi runt där på nöjesfältet och käkade glass och spelade lite på hjulen. Sedan drog vi ner mot stationen och åkte tåget hem för att hämta hem våran lille prins! Som vi hade saknat han men jag tror han haft det fantastisk kul hos min mor/mormor.
Sedan har det varit en del dalar i våra liv denna sommaren men det är väl bara att bita ihop och köra igen. Någon gång händer väl de där fantastiska som vi går och väntar på, någon gång...

Nu är denna jobb vecka igång och vi tar tag i den med nya friska tag!

Skiter ut en del bilder från denna tid..

Gyllene tider!

Bilder från Stockholmsresan och den där djävulen till åkattraktion!

Var bara tvungen. Olles nya väska som snart anländer med posten:). Skitsmidigt att beställa på lekmer.se

Av Jenny Larsson - 3 augusti 2013 21:57

Ja sent på eftermiddagen igår bestämde vi oss för att dra ner till stugan i Olofsbo! Jag är ledig lördag, söndag så två hela, vackra dagar fångar vi nu här nere. Olle skötte sig jättebra, sov större delen av resan i natt och så inte ett knyst! Sen blev det en tidig morgon men det fick de väl vara värt;). Vi har legat på playan, spelat boll, strandtennis och bara njutit av att vara lediga! Vid två tiden öppnade himlen sig och regn öste ner och muller hördes i fjärran, då tog alla sig en välbehövlig sovstund. Två timmar senare var vädret bra igen ochvi har haft en fantastisk kväll. Nu blir det snart sängen, för att söva ikapp dom timmar vi missat. Imorgon blir det återigen beachen med sol och bad.
Ha en bra helg allesammans!

Hela gänget och mamma bakom kameran.

Projekt "gräva ner morbror Anden"

Jag och Olle tog en kvällstur på hojjen;)

Puss vad jag älskar dig!

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards