mammatillolle

Alla inlägg under november 2012

Av Jenny Larsson - 30 november 2012 19:23

Nu är den äntligen klar! Blev faktiskt nöjd, syns ju att den är hemmagjord iaf, men det är väl det som kallas charm antar jag;). Väntar på att få "inviga" den imorgon. Olle har fått klämma lite på paketena ni ikväll, mycket intressant! Han får lite finare paket på 11-månadersdagen och på julafton. Tyckte jag han förtjänade!

Imorgon efter frukost ska vi slänga på oss våra vinterskrudar och åka pulka i snön. Eller ja, Olle ska iaf:). Har ju införskaffat en babypulka till han och nu ska den bannemig invigas!
Blir lite julbak och julmarknad imorgon också. En riktig julig dag, kan man säga!

Av Jenny Larsson - 29 november 2012 20:04

Precis hemkomna från Jimmy, Carro och lilla underbara Emilia. Asså att dom är så små!? Kommer aldrig förstå detta haha. Men jösses vad söt hon är! Fint svart hår, underbart leende och denna lilla söta mun. Man vill ju bara pusss den haha;). Mest lik Carro är hon nog.
Olle var också väldigt intresserad av den lilla tösen, ett tag, sen var det full rulle som vanligt!
Man blir ju verkligen sugen på en liten till men det får nog vänta ett litet tag till...
Imorse var vi på babycafe och lekte lite. Olle bajsade två gånger så summan av alla bajsblöjor idag är 5 stycken!? Hallå eller? Brås han på far sin eller? Tror nog att det är så för tänder kommer det ju inga iaf...

Imorgon kommer mamma, och kanske brorsan. Mysigt. Tänkte jag skulle hinna julpynta lite innan:).

Mys med Emilia:

Av Jenny Larsson - 28 november 2012 20:45

Det sista två dagarna har jag bara känt stress, men jag vet inte vad jag är stressad för. Har ju inget livsviktigt som hänger över mig eller någon deadline att hinna före. Men jag känner stress! Hjärtat klappar, huvudet sprängs och hjärnan jobbar på fullvarv. Försöker intala mig att det inte finns något att stressa inför men det går inte. Kroppen nästan skakar eller vibrerar hela dagarna ( svårt att förklara men ni kanske förstår hur jag menar...). Samtidigt som jag känner allt detta så känns kroppen helt slutkörd och tömd på energi. Hjärnan jobbar men samtidigt är den seg som en geléråtta! Ingen härlig känsla. Och jag känner mig som en USEL mamma när jag inte orkar eller "hinner" leka ordentligt med Olle. Han blir arg på mig och då blir jag irriterad på honom. Det är ju inte hans fel!!! Så idag när han sovit sina 2 pass så har jag slängt mig på soffan jag med och slumrat lite. Men känner mig lika mycket som ett utsketet äpplamos efteråt. Och när jag vaknar, eller rättare sagt, när Olle vaknar så får jag dåligt samvete för att jag inte tvättade, städade eller fixade med annat som ska göras medans han sov. Åh då kickar stressen in igen...en ond cirkel!

Jag är ju mammaledig, jag kan ju ta allt i min takt, när jag hinner och när jag vill, men stressen är där och jag vet inte hur jag ska råda bot på den. Vi hoppas på god sömn i natt och att min hjärna jobbar lugnare imorgon! För då blir det babycafé:).

Jag har iaf slagit in alla paketen till Olles kalender idag så imorgon blir den nog klart!:)


   

Av Jenny Larsson - 26 november 2012 17:29

Kl 09 i morse satte vi sikte mot Kråkans dagis i Odensberg för att kika hur det ser ut. Olle ska ju börja där i februari. Jättemysigt och hemtrevligt, om man nu kan säga så...Han kommer nog störttrivas där för det första han gjorde var att lämna sin mamma med hälften av kläderna i famnen och resten följde med i full fart in på dagis:) haha. Fanns ju en massa att titta på! När vi kom in i lekrummet så hittade han snabbt en bil och satte igång sitt "brrr, brrr". Han fullkomligt älskar bilar, traktorer och lastbilar just nu. Allt med fyra hjul ska puttas framför sig samtidigt som man gör ett brumm-ljud (Risk för en del spott). Han har kört med sin dumper över hela huset idag. Ser ju för skönt ut när han gör det. Sitter bara och skrattar:). Rätt häftigt att han kopplar ihop "brumm" med bil, traktor eller vad det nu kan vara. Att dom förstår detta så tidigt. Imponerande!!


I eftermiddag har vi varit på Unga föräldrar, för sista gången i år för nu är det jullov. Vi satte bilder av våra skatter på ett blockljus. Blev så tjusigt så;). Blir nog julklapp till någon...Var lika kul idag, är så roligt när det är lite aktiviteter. Sist var det ju fotavtryck och idag ljustillverkning. Men vi får väl se om man får komma nästa år, börjar ju bli gammal nu va;).


Klipp på min bilgalne son!



 

Olle och Thea förbrukar sina SISTA krafter i lekhörnan och det fina ljuset med min tolstolle på;)


 

Av Jenny Larsson - 24 november 2012 19:23

Efter lunch idag åkte vi mot Floby för lite korvstoppning. Det var min första gång iaf. Men vad roligt. Stoppade, knöt och packade korv med julmusik i öronen, mysigt det;). Marcus och Olle somnade i soffan på övervåningen haha, så engagerade var dom...
Olles kalender börjar arta sig. Har lite kvar att sy och sen ska ett "God jul" dit också;). Sen ska den fyllas med diverse presenter. Inget märkvärdigt, tänkte mig någon kloss, pusselbit eller mindre leksak varje dag. Då har han enlåda klossar eller ett färdigt pussel når det väl är jul. Får se vad jag hittar på...
Ikväll blir det hemmakväll med älsklingen, kanske ett glas rött, men vi får se. Lillen sover gott för natten iaf:).

Önskar alla en trevlig lördagkväll!

Av Jenny Larsson - 22 november 2012 16:43

Grattis mina vänner till erat underverk, Emilia! Jag/vi är så glada för eran skull! Ni har något fantastiskt i era armar och allt blir bara roligare och roligare! Ta vara på varenda minut! Grattis igen, detta gjorde min dag. Fick fjärilar i magen när jag fick sms:et ;)
P.s nu får jag köpa lite tjejkläder också, hihi!

Av Jenny Larsson - 20 november 2012 19:29

Ja, det börjar närma sig. Snart första advent och snart Olles första jul! Så varför inte ge han sin aldra första kalender?!:)
Kvällen lilla projekt har alltså varit att knåpa ihop en kalender till min prins. Idéerna sprudlar. Tänkte jag skulle slippa köpa till något extra utan jag ska klara mig på vad som finns här hemma. Hjärnan får jobba och plånboken svider inte, alla nöjda!
Har klippt till en gammal gardin, klippt ut "stensilbokstäver" som jag ritat på smörpapper och duttat ut siffrorna med en svamp i vit färg. Blev nöjd, inte kladdat allt för mycket;).
Uppdatering följer om denna kalender.
En tjuvkik:

Av Jenny Larsson - 20 november 2012 14:16

Ja okejdå pappa, du hade rätt. Fast dethade ju jag med. Fuskpolo och bluffolle är tydligen samma sak för er som inte visste detta. Det visste inte jag iaf, så jag skrattade högt när pappa sa bluffolle när jag satte på Olle sin FUSKPOLO. Så där fick jag:). Måste vara något gammalt som vi unga aldrig hört haha.
Det var dagens onödiga vetande de.


Idag har vi alltså varit hos Olles morfar och lekt lite. Katten var mycket rolig, och valparna var intressanta men lite, bara lite farliga;). Blir kul nästa år när han kan leka lite med med valparna. Just nu är han lite för framfusig för deras smak;). Inte riktigt lika tåliga som våra katter...


På förmiddagen var vi på 10 månaders kontroll på bvc. Blir ju hela tio månader idag den lille killen!! Allt såg bra ut och han växer som han ska. Till och med barnmorskan påpekade att: "detta är en riktig vilde va?". Haha han var helt galen genom hela besöket, lekte som en galning i väntrummet innan också och charmade alla där inne;). Brett leende genom alltihopa, tokunge!
Så nu väger han 9722g och är hela 75cm. Följer sin kurva finfint!


Grattis min underbara unge på din dag!

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards