mammatillolle

Alla inlägg under november 2014

Av Jenny Larsson - 27 november 2014 21:20

Varit hos svärmor Idag och bakat pepparkakor ihop med grabbarna. Olle bakade några egna innan han ledsna och började käka deg istället.
När vi kom hem garnerade jag några av dom jag gjort hål i. Tanke är att de ska hängas i julgranen sedan;).

Imorgon är det fredag och då ska jag på bio med min fina vän! Mocking Jay (The hungergames) står på tablån! Så kul!

Mysgrabbarna imorse <3

Av Jenny Larsson - 26 november 2014 19:40

Nu ÄNTLIGEN har det varit här från hjälpcentralen och hämtat hem koncentratorerna, flödesmätarna och poxen. Han har nu inte behövt syrgas sedan i mitten av augusti!!! Så jäkla skönt att slippa se den där maskinen varje dag och bli påmind om hur det varit! Den maskinen har hållt min son vid liv och det tackar vi den för men det är så OTROLIGT skönt att den nu är borta! Aldrig mer vill jag se sig i mitt hem! Hejdå med dig!

Potträningen går framåt med rasande fast! Han tycker det är så kul att bara ha kalsonger nu (förutom på natten) och han tycker det är roligt att gå på pottan/toan! Så stolt! Idag har han till och med gått helt själv på pottan flera gånger:). Så redig!
Sen de där med att vara duktig och hälla ut kisset efter sig gick ju mindre bra. Det blir nog mammas eller pappas uppgift i framtiden;). Men ett plus till honom för tanken!
Knasboll har tydligen kommit på ett annat användningsområde för sina blöjor också hahaha!

Imorgon ska vi iväg till svärmor/farmor och baka pepparkakor. Mysigt! Vet någon som kommer vara avundsjuk;).
Snart jul...vi räknar ner.

Av Jenny Larsson - 25 november 2014 21:51

Nu har vi kört hårdträning med Olle angående att lägga på blöjan på hyllan och istället gå på pottan/toan. En vecka sedan vi startade och det går så bra! På dagis går det lite trögare men idag hade han sagt till när han behövde gå och då gick han och kissade på pottan!:) Hurra!
Här hemma säger han till när han måste på toa, då springer vi till pottan och att uträttar sitt ärende. Så redig! Han var till och med iväg och kissade själv nu i em. Kom ut i köket och sa han hade kissat. Jajjemen, det var kiss i pottan! Vår rediga kille, så stolt!
Kommer säkert dagar då han kommer vägra kalsonger, men det tar vi då! Kommer nog bli några blöta byxor och kan jag tänka mig men det kan ju inte vara så lätt när man har haft blöja hela livet;).

Av Jenny Larsson - 18 november 2014 15:30

Besök: minegnaskyddsangel.blogg.se för ler info om änglarna!
Där kommer allt nytt presenteras.

Av Jenny Larsson - 15 november 2014 22:09

Givetvis ska det stå Syskonvagnen i tidigare inlägg, inte syskonbarnen! ;)

Av Jenny Larsson - 15 november 2014 22:06

Nu i veckan har det trillat in många beställningar på änglar och jag blir så glad!! Det tråkiga är att alla ramar är slut nu. Ni som beställt nu sista dagarna har ramar så det är inga problem men från och med nu så får man vänta lite längre på sina änglar.
Vet inte exakt när jag kommer över ett gäng ramar igen.
Jag säger till när jag har. Undertiden kan ni givetvis beställa så gör jag dom så fort jag har ramarna hemma eller så beställer ni utan ram.

Sneak peek på några tavlor målade idag :).

Hade lite "premiär" med syskonbarnen när Axel satt i sittdelen. Han satt där så tyst och bara tittade. En kort promenad, hela familjen, inte varje dag det. Älskar er!!

Av Jenny Larsson - 13 november 2014 14:27

Lite uppdatering på Axels växtkurva!

Igår, 12/11, vägde han 7250g och mätte 63 cm.
Växer så det knakar! Vikten börjar komma ikapp den icke korrigerade åldern men längden följer hans korrigerade kurva jättefint!
Redig kille vi har.

En annan otroligt glad nyhet är att nu är hjärtat friskförklarat (inte för att det någon gång varit sjukt, förutom öppen duktus, har kollats med jämna mellanrum hela tiden).
Med sjuka lungor följer ju ofta problem med hjärtat! Men som sagt, nu såg det ut som på vilken frisk kille som helst!! Så glad!

Våran duktiga och OTROLIGT starka kille! !!

Av Jenny Larsson - 12 november 2014 22:56

Ni som beställer, tusen tack! :) Det gör mig så glad!
Nya fraktpriser :

En tavla via posten: 45kr
Två tavlor via posten: 69kr
Blir det flera tavlor i ett paket får jag kolla upp pris. Då blir det ev med schenker istället för att hålla fraktpriser nere!

Puss Hej! !

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards