mammatillolle

Alla inlägg under februari 2013

-

Av Jenny Larsson - 28 februari 2013 19:15

Precis hemkomnen från jobbet och missade precis min lille grabb innen läggdags:(. Inte fått mycket tid med honom idag. En timme med honom imorses! Alldeles för lite!! Imorgon öppnar jag på jobbet så jag kommer inte träffa honom förren halv tre imorgon. Kommer längta ihjäl mig!
Kul att vara igång och jobba igen men hemsk att man inte har mer tid åt dom man älskar. Ta vara på den tiden som ges!

Gud, vad jag älskar dig!!

Av Jenny Larsson - 27 februari 2013 19:02

Ja, hörrenini! Det har drabbat oss här hemma, riktigt hårt! Han testar ALLT just nu och idag har varit förJÄVLIG! En dag i ettårstrotsets värld ser ut ungefär så här, här hemma: (idag)

Började med att han inte ville äta sin gröt på morgonen. Han skulle bstämt ha ett kex(smörgåsrån) först. Okej tänkte jag så jag gav han ett litet litet hörn som han fick tugga på innan gröten. Två sekunder senare käkade han  upp hela tallriken med gröt, duktig kille! Sedan släppte jag ner han så  han kunde springa av sig lite. Han sprang direkt fram till skåpet där vi gömmer kexen, pekade och säger "Dää". När jag inte ger honom något kex förvandlas detta "Dää" till ett skrik och tårar börjar titta ut. Jag ger upp och ger honom ett kex, jag hade ju trots allt inte sagt nej, för det håller jag hårt på! Har man börjat säga "nej" då är det de som gäller!! Kex frossan slutade inte här utan han fick ännu ett efter detta men sen tyckte jag det var nog. Inga mer kex för Olle. Och jävlar i min låda det var inte poppis. Men nej är nej och så är det. Dessutom vet jag att han kommer kräkas om han äter fler kex, han käkar ju trots allt 2 dl gröt plus en macka på morgonen, så den magen är full det vet jag!

Sedan skulle jag göra mig iordnning för jag tänkte ta en sväng in till babyproffsen (vilket jag ångar i efterhand, gud va folk). Så fort vi går in på toa så ska Olle alltid ha sin tandborste, samma sak idag. Han fick snällt sin borste, stoppade den i munnen för att sedan ta ut den lika fort. Nähe då skulle han ha min tandborste(?) idag. Okejdå tänkte jag. Men den dög tydligen inte heller efter en stund, då ville han ha hårborsten, tandkrämen, hårsprayen m.m Jag sa Nej till alltihopa så jag fick tillbringa min morgon i skrikets tecken. Han kan inte få ALLT han pekar på! Även om han bara är ett år så är det ju NU  de börjar testa oss. Vad han får och inte får göra. Vad han kan få om han bara skriker lite...Jag vill verkligen inte uppfostra min son till att få allt han pekar på, även nu!!

Sedan åkte vi in mot stan. Alltid bra att åka bil för då säger han inget, han älskar verkligen den. Samma sak med vagnen.

Efter typ 5 min inne på babyproffsen vände vi och åkte hemåt, ingen ide att stå i den långa kön "för inget speciellt";).

När vi kom hem skulle det pillas på ALLT. Och då menar jag verkligen allt som han inte får leka med. Fjärrkontrollen, Alla dvd filmer, dvd:n, tv:n etc. Han fick alltså ett hysteriskt utbrott av att inte få hålla i fjärrkontrollen! Världen gick verkligen under för honom. Han gick mot hyllan med böcker och dvder och började gå bärserkargång där. Puh, llite skäll av mamma var inte populärt.

Han försvann ut i köket där jag hör han säga "dää, dää, dää DÄÄ!!" Gick ut för att kolla och nu ville han ha macka istället. Men nej sa jag, du får ta ett kex isf för vi har ju precis ätit. Tog ner ett kex, gav det till honom och han bara tittade på mig och slängde det i marken(efter att han slulat sönder det till stoft) och började skrika. 

Senare på mellanmålet så fick han sin macka men då dög inte det tydligen. Då skulle det bara ätas yougurt. Men all beröm till han för han åt upp allt helt själv med skeden. Så duktig, så då var vi lite vänner igen;).


Ja, ni fattar väl vinken. Så här har det alltså fortsatt hela kvällen, men nu har han slocknat! Hoppas på bättre humör imorgon!

Hur har era barn varit vid denna tiden?


Nu kanske folk tycker att jag är för hård mot Olle  eller att jag gnäller. Men så här är det. Nu är det så att vi lärt honom att vissa grejer här hemma rör man inte och då ska inte dom reglerna ruckas på, då är det ju kört! Lär man inte sina barn rätt och fel från början så slår det ännu värre längre fram! Barn lär sig, apar efter och testar redan nu. Ger man med sig en gång kan man lika gärna ge upp. Dom är inte dumma dom små liven;). Det finns dom mammor som gör allt som deras barn vill och jag tror inte på den uppfostran. Ni får tycka vad ni vill men så tänker jag och min sambo.


Men ettårstrotsen är ju ett av alla steg man  går igenom så det är ju bara att: "suck it up". Stå på sig och försöka hålla humöret uppe. Bit ihop! Jag älskar att vara mamma iaf, med och utan trotsen!


Nu blir det egentid framför tv:n. Grey's Anatomy ovh farmen står på tablån, jippi!!


Av Jenny Larsson - 26 februari 2013 19:58

Nu har jag äntligen GRÄVT fram den där ökända tummen som suttit långt upp i a****t!! Jag ska börja med tennisen igen. Äntligen, som jag saknat detta! Så nu ska jag bara välja en passande dag för mitt tränande och sen står jag på tennisplanen igen och lirar med en maskin, till att börja med. Vill ju börja spela med någon annan sen längre fram, men jag startar med bollmaskinen. Egentid deluxe, bara jag och racket. Ska bli så kul och härligt att äntligen få drämma till de där gula bollarna igen.
Jag spelade intensivt mellan 11 - 19 års ålder, och var väl rätt bra på det, men sen slutade jag efter ett mindre gräl med tennisledningen.
Så tåkigt att det blev så men det var det enda rätta just då...har saknat det hela tiden sen dess. Men nu är saknaden över, nu kör vi!:)

Olle och mammatid idag: Hela 2 timmar:/. Usch, på tok för lite! Men imorgon blir det heldag, myspys!
Denna bilden fick jag av sambon ikv på jobbet. Med texten "godnatt mamma". Min lille plutt, vill bara slita upp dig ur sängen och krama dig!

Av Jenny Larsson - 24 februari 2013 20:56

Nu vill jag ha vår! Jag vill, jag vill, jag vill!! Underbart med sol idag! Lite extra energi, man tackar:). Nu kan det fortsätta såhär. Snön smälter bort, knopparna på träd och buskar ploppar fram, det gröna gräset bryter igenom i gräsmattan och fåglarna spelar sina fina sånger! Kan man må mycket bättre när våren kommer och alla underbara känslor kommer på en och samma gång (som den där Gessle sa).
En liten fotnot slänger jag in här. Jag ska titta på Gyllene tider i augusti! Kul! Var så jävla bra -04 när vi var där. Slut på fotnot.
Vi är precis hemkomna från söndagsfika på påverås. Mums med våfflor, tack för det!
Nu: mys i soffan tills sängen ropar på mig! God natt!!

Ute på promenad...

Av Jenny Larsson - 23 februari 2013 16:10

Idag for vi iväg till Stellas lekland tillsammans med familjen Salomon/Nilsson. Superkul dag verkligen, tack för det! Det var tre trötta men väldigt lyckliga killar som lämnade leklandet efter tre timmar. Mycket kul ställe att tillbringa en lördagsförmiddag på. Fint sällskap dessutom;).
Vi har lekt med bollar, kastar bollar, skjutit kanon med bollar, åkt i alla rutshkanor och cyklat som dårar! Den goda maten blev ju bara ett plus!
Efter lek och stoj åkte vi vidare till mamma i Tibro där vi nog kommer tillbringa kvällen med mello-mys!
Suddiga bilder från en VILD förmiddag!

Av Jenny Larsson - 22 februari 2013 11:43

Yes, nu är jag ledig fyra hela dagar! Underbart! Nu hinner jag leka med och krama min lille kille ännu mer och rädda huset från ett mindre förfall! Har hunnit dammsuga och plocka ordning lite iaf. Tvättat 3 maskiner, vikt och rensat Olles garderob. Kläderna jag beställt från hm var superfina och perfekta i storlek. Kommer sitta som en smäck till sommaren;).
Nu tänkte jag rensa ur kylskåpet, har behövts ett rejält röjande där läänge! Snart kommer även mamma på besök, skoj skoj!
Nu på förmiddagen fick Olle måla med mina gamla kladdkritor. Roligt var det och OJ vilket konstvärk det blev! Hittade den perfekta platsen för tavlan också!;)

Helgen är än så länge oplanerad så vi får se vad den bjuder på för kul! Min lille prins är på toppenhumör iaf så denna helgen kommer nog bli superduper! Ha en trevlig helg allihopa!

Av Jenny Larsson - 19 februari 2013 20:24

Ja, detta har jag klickat hem till min llille stjärna. Så nu hoppas vi han växer i detta till sommaren! Vill ha sol och värme nu!!

Klicka in på H&M ni också, de har massor av snyggt just nu:).

Nu blir det snart Maria & Mindy-BFF forever, dom är la för goa haha.

   

Snyggast istan i sommar. Och ja jag vet, jag älskar grått och turkos;)

Av Jenny Larsson - 17 februari 2013 19:24

Denna helgen har kan sammanfattas såhär: Familj, mys och slappa dagar! I helgen har vi faktiskt inte gjort allt för mycket. Inget av det jobbiga iaf;). Lördagsmorgonenen började vi sju då lille Mr Solståle ville upp. Humöret svängde dock efter frukost och spenderade resten av dagen som Mr Surpuppa! I alla fall, när vi käkat frukost och Marcus och Olle skottat klart gången, samt garageuppfarten så drog vi till mamma som grejade i hennes snart nya lya. Eller ja, i hennes barndomshem vill säga. Ska bli så kul när ni flyttar närmare! Plus att det är till ett hus som man har en koppling och en slags värme till. Olles mormor kommer bo på samma plats som min mormor gjorde. Ett generationsbyte har skett....
Det kommer bli så fint när det är klart!! Längtar:). Till och med Olle kommer få sitt eget rum!
Vi fikade gofika som vi hade med, kollade runt lite och funderade på hur de skulle renoveras. Känns så konstigt bara. Någon saknas ju när man går där...mormor ska ju också vara där...och så kommer det nog alltid att kännas...
Efter besöket hos mamma drog vi mot pa:s och sedan hemåt. För klockan fem skulle kompisarna från Skår komma;).
Vi käkade supergod mat och sedan slog vi ner rävarna i soffan för att totalsåga mello!! Det roligaste att titta på var Wille som dök ner i ostbågeskålen och bara tryckte i sig, utan att svälja haha. Såg för skön ut! Även om munnen var full så skulle det ändå in...en...ostbåge...till..!! Tack för igår hörrni!:)
Idag fick vi liiiite sovmorgon, till halv åtta. Det blev en lugn morgon. Marcus grejade med det kommande sovrummet på övervåningen och jag och Olle grejade och lekte här nere. Efter lunch och middagssovningen så drog vi in till badet och plaskade en stund hela familjen, mys! Olle bytte om med pappa så lite egentid för mig. Stressade la som en tok ändå;).
Nu ikväll har vi bara lekt, lekt och leeekt! Olle invigde även sin skottkärra haha, livsfarlig mannick det där;). Prefekt till sommaren tror jag.
Nu blir det söndagsmys i soffan!

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards