mammatillolle

Alla inlägg under april 2013

Av Jenny Larsson - 29 april 2013 15:31

Idag var det tänkt att vi skulle ut och fiska en sväng med pappa. Bara jag, Olle och pappa. Men vädret ville annat! Blåser ju halv storm ute så vi bestämde att vi slänger dragen i sjön nästa måndag:). Olle fick sin alldeles egna fiskrlåda av morfar så det ska såklart invigas då. Tack morfar säger Olle.
Men trots att det inte blev något fiske så hade vi kul i alla fall. Busade, gosade med valpar och käkade godis (Ops!). Nu ligger morfar på topp vill jag lova. Kasta sten på morfar var också kul;). Se upp om några år då kanske han träffar hehe.

När vi kom hem så bombade vi in en powernap på 2,5 timme. När hände det sist?!?! Gött var det. Nu blir det mat och sedan kommer mamma och brorsan på besök!
Trevlig måndag allihopa!

1,2,3 strike a pose! (släkt?) Hehe

Av Jenny Larsson - 24 april 2013 20:04

Olles favorit i alla väder! Den ska helst spelas från morgon till kväll, non-stop! Så fort sen slutar kollar han med sina valpögon på en, pekar på skärmen och säger DÄR med lite nerbruten röst. Så man kan ju inte annat än att lyssna på den igeeeen. Låten är ju bra, det får jag ge honom, men inte femtioelfte gången man lyssnar....i streck!
Men han är ju söt så vad gör det;).
Han har fått en ful fason
också! Får han inte som han vill så går han direkt till mig och slår mig i ansiktet! Unge! Ingen glad mamma, det kan jag lova! Fattar inte varför han gör så. Jäkla dumheter helt enkelt. Han förstår ju att han gör fel. Det märks så tydligt. Men på något sätt så gillar han att gå sin mamma på nerverna. På dagis gör han ju aldrig något sådant! Då är han en ängel enligt fröknarna. Hmm...

Jaja, han byter väl ut denna fason med någon annan snart! Life as a parent...but it's worth it! :)
Nu blir det snart Grey's anatomy och efter det sängen. God natt!

Psy- gentleman

Av Jenny Larsson - 22 april 2013 20:03

Vår lille "snickare" fick inviga sina snickarbrallor idag när han skulle ut och hjälpa pappsen med gräsklipparen. Fyndade dessa på vårmarknaden i stan. Perfekt tyckte jag, med knäskydd och allt. Olle tyckte det var mycket kul med fickoorna som hängde på utsidan!!;) Men otroligt söt var han allt, vår lille hemmafixare.


Det lilla projektet som jag nämnt tidigare var en skylt jag målade till ett par vänners bröllop. Det var en spännande uppgift som jag tyckte blev bättre än vad jag trodde, om jag nu får skryta lite om mig själv. Men jag blev riktigt nöjd med resultatet och det blev nog brudparet också! Tack för att jag fick lyfta penseln och och ge er något fint! Lev nu lyckliga i alla era dagar!


       

Av Jenny Larsson - 21 april 2013 13:15

Grattis Olle på dopdagen! Ett år sedan du döptes och fick ditt fullständiga namn. Olle Arne Ingemar Lantz. Arne efter farfar och Ingemar efter morfar.
Tänk vad tiden går...
Vi kommer väl inte fira detta precis men en massa lek och stoj ute i trädgården har det allt blivit;).
Jag har fått rensat i rabatterna och vi har krattat gräsmattan och gången. Härligt, nu är det vååååår!

Ett år sedan, Vilske-Kleva kyrka den 21/4 2012...

Av Jenny Larsson - 20 april 2013 22:33

Idag fyllde Olle 15 månader. Tiden går fort som vanligt;). Idag har det varit fullrulle från början till slut! Började med lite lek och stoj på invigningen av nya brandstationen i floby. Massa skojigt att titta på enligt Olle;). Vi gick tipspromenad, sprutade med brandslangen, provsatt brandbilar och gick en sväng inne i ambulansen. Men roligaste av allt var nog att dansa/springa runt till livebandet som spelade! Efter detta åkte vi till Vara för att prova Marcus nya åk! Fan va snygg den var, och bekväm...och MASSA utrymme! Finfint:). Olle gav den definitivt MVG! Ville inte kliva ur den hehe. Sedan åkte vi hem och sov lite middag, plockade med lite saker och sedan drog vi iväg till Alfons med familj. God grillad mat stod på menyn, mumma! Massa lek både ute och inne blev det. Älskar att det äntligen blivit varmare. Man blir ju så mycket gladare och piggare. Just nu är mitt liv perfekt, jag är den lyckligste på denna jord.
Imorgon blir det trädgårdsarbete och fix med övervåningen...

Bilder från idag...
Sista bilden: "så ser det ut när Olle skallat soffan hahahaha!"

Av Jenny Larsson - 19 april 2013 20:29

Idag tog jag min lille kille och drog till Elins esplanad i Skövde. Tanken var jag skulle hitta lite vår/sommarskor till mig. Är ju helt besatt i skor men jag har hållt mig att köpa skor på över ett år. Så nu var det bannemig hög tid för det! Tre par fick åka ner i vagnen. Men billiga var som så då kunde jag faktiskt med att köpa tre. Ett par Foppatofflor till Olle åkte även med hem. Kommer nog skämma bort min son med en hel drös med skor under hans livstid;). Finns så många snygga, coola och gulliga skor så herregud! Skulle kunna köpa varenda par, nästan...;).
Hittade en tröja på hm också, för 50 kr! Perfekt!
Vi tog oss en lunch på lunchstället där.Jag käkade dagens och Olle fick en korv och stripestallrik. Stripsen åkte ner snabbt vill jag lova. Den killen älskar sina stripes. Men han var så duktig! Satt där så lugnt och tuggade på sina stripes, pratade lite med grannen bakom och flörtade med sin mamma;). Älskade unge!

Imorgon hoppas vi på bättre väder! Blir nog en del hittepå tror jag!:) trevlig helg allihopa.

Av Jenny Larsson - 16 april 2013 20:03

Ja, nu har vi äntligen bytt sulorna på bilen. Tänkt så länge att, Ne jag väntar lite, der kanske kommer snö. Och sen vips, så var det den 16:e och dax för vinterdäcken att vara av! Besiktning imorgon också...hoppas på blankt men dessvärre tror jag det blir en tvåa. Håll tummarna för att gamle Bettan går igenom!
Olle var en fin hjälpreda som gärna hjälpte till lite här och där! Tror nog intresset för bilar och dylikt redan infunnit sig hos den mannen;).

Idag när jag hämtade Lillknorten på dagis sa fröken att han klättrat upp i tornet med ruthkanan helt själv!! Hon hade vänt bort huvudet någon minut och när hon tittade igen så vinkade en glad olle till henne från tornets topp! Haha blir en riktig klätterapa av den där. Vart kan han ärvt det? Andreas Anden Larsson, har du någon aning??;)
Han har fått en följeslagare också. En treåring som följer Olle vart han än går. Hehe. Undrar vad dom diskuterar när de sätter igång och pratar. Olle använder ju inga vanliga ord precis. Men kul har de ihop iaf, tur det:).

Mitt projekt är även klart också, men var det var det får ni veta till helgen! Liten hemlis än sålänge...

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards