mammatillolle

Alla inlägg under juli 2012

Av Jenny Larsson - 31 juli 2012 21:24

ne det verkar inte finnas på Restaurang Aroy i stan. Tyckte maten var dyr till att börja med så jag tänkte: hmm vatten får jag nog ta till maten för att ha råd, mammapengen är ju inte stor precis. Men vanligt kranvatten kunde dom absolut inte bjuda på utan man får betala 29(!!!!) kr för en flaska(!!!) vatten. Va i...tänkte jag. Dom som känner mig vet att jag typ aldrig dricker vatten utan det är cola, fanta eller nått med bubblor som gäller, Så nu när jag kände att jag skulle snåla och ta vatten istället, ja då kostar det skjortan! Kostade ju lika mycket om jag skulle tagit cola så fick väl ta de där förbaskade vattnet då. Och när jag frågar om vattnet verkligen kostar 29 kr säger hon : hehe ja, det är ju det vi tjänar pengar på!?! Tant!

Varför ska dom servera vatten i flaska när vi har så fint vatten i kranen i Sverige?? För att tjäna pengar? Tjänar nog så det räcker på den dyra maten...


Men trevligt hade vi iaf. firade Petra som fyller 40 idag! Underbara och snällaste Petra, bästa extra-mamman man kan önska sig hehe:) Grattis igen!


Nu blir det filmmys med Marcus.

Av Jenny Larsson - 29 juli 2012 17:11

Japp idag har vi röjt lite i trädgården. Måste ju börja någonstans...

Jag gick lös på rabatterna medans Marcus tog rosenbusken, häcken och planterade om prästkragarna. Olle satt på en filt och viftade med armarna och dirigerade oss om vad vi skulle göra. Känns skönt att få lite gjort där ute, har ju tittat på det sååå många gånger nu. Imorgon får jag väl göra klart resten!


Mamma och brorsan har varit här en sväng idag, blev en gofika med ost o kex. Bra idé Anden! Efter mycket lek med Olle, som var på sitt bästa lekhumör, drog dom vidare till våran mormor. Nu drar mamma och Roy vidare till Gotland i en vecka, så det dröjer tills nästa visit igen:( men men, tiden går fort!


I kväll blir en lugn kväll, bara mys med familjen! Kanske kan unna sig lite Chips..hmm...

 

       



Av Jenny Larsson - 28 juli 2012 21:23

Japp idag är det cruising i raggarstaden Falköping. Men blev ju inte den bästa dagen att ha det på direkt. Åska, regn, blåst, sol om vart annat. Men jag och Olle fick åka några strög i raggarbil iaf:). Det tyckte han nog var riktigt intressant, charmade en del tjejer när han sneglade ut genom fönstret med ett stort leende! Pappan i hushållet är fortfarande ute och cruisar. Får se när de vänder hemåt igen...

Är ändå glad att det var lite surt väder för då behöver jag inte vara ledsen att jag missar allt firande. Hade ju inte varit så kul i allt detta blöta! Jag satsar på nästa år jag:) Då vill jag även gå på flygfältet, för det tycker jag är såå mysigt. Då kan ju även Olle springa runt och kolla in alla "rackarbilar" hehe.


Just nu sussar prinsen gött i sin säng och jag ska mysa i soffan och ta mig en tallrik gröt  innan det blir sängen för min del också.

Imorgon kommer mamma på besök, jippi! Hoppas brorsan kommer också, saknar er så! Skickar även en "krya på dig"- kram till min älskade pappa! Hoppas magen fått ut allt snart!;)


pusshej leverpastej!

 

 

Av Jenny Larsson - 27 juli 2012 19:36

Då var vi hemma efter våran 12 dagars semster i stugan i olofsbo. Mycket härliga dagar! Tack alla som hälsade på, har varit toppenmysigt!

Nu är vi väldigt trötta här hemma, Olle slocknade vid 19.00 etfer en hel del gnäll. Han har börjat med ett nytt ljud som inte är allt för vackert eller som hallon i öronen. Skriker så att det skär i örat, nästan slår lock! Han gråter inte alltså, utan bara ett enormt skrik. Har tagit hårt på mamma-nerven idag, men men det är väl en av alla faser som byts ut mot någon annan:)

Orkar inte skriva mycket idag så jag ger er en bildbomb istället:


                                                                          


           

 


Av Jenny Larsson - 23 juli 2012 20:50

Idag har varit en varm dag men tyvärr är det ju denna förbaskade blåsten!? Hoppas den lägger sig tills imorgon, för då skulle det bli ännu varmare. Och finare blir det:) jippi, äntligen sommar!Vi har inte gjort allt för mycket idag, slappat ute i Olles tält, löst korsord(vilket man börjar bli grym på nu haha), lekt en massa med Olles nya boll och lagat god mat. Blev stekt laxfilé med färsktpotatis, hollandaisesås och vitlökssås. Vinden hade lagt sig såpass bra så vi satt ute på altanen i den varma solen och hade det gött. Älskar verkligen sommaren! Imorgon kommer det en hel drös med folk. Fredrik, Emelie och Alfons och Findus och Tobbe. Då blir det fullt hus:) Hoppas på att kunna ligga nere vid havet imorgon eller onsdag, beror på blåsten...Måste bara tipsa om detta tältet vi köpt till Olle! Har varit SUPERBRA sådana här dagar när det blåser eller solen steker. Ser ut som ett helt vanligt tremannatält ,fast ett halvt sådant;). Är verkligen jättepraktiskt, lätt att packa upp och packa ner. Blir inte mkt större än en liten, liten handväska. Man kan ligga där inne och busa med honom och samtidigt ligga med kroppen utanför och sola. Bästa köpet på länge, kommer nog fungera väldigt bra nere vid havet sen också!Nu blir det filmmys med älsklingen, Wallander- luftslottet , får det nog bli.Soliga hälsningar från Olofsbo.

Av Jenny Larsson - 21 juli 2012 22:43

Ja, idag kan vi inte klaga på vädret! Strålande stor sol, blå himmel och minst 20 grader. Härligt! Vi ser nog ut som kräftor allihopa hehe. Vi har ju inte gjort så mycket annat än och solat. Men vem klagar?;)

Vid lunchtid kom Jimmy och Carro förbi på en väldigt kort visit, men trevligt iaf. Magen växer Carro! Längtar så tills lille Lasse-Maja bestämmer sig för att komma ut.

Efter lunch bestämde vi att nu måste vi allt bada i havet! Vet ju inte hur många sådana här dagar man får mer...Mamma, jag och Johanna drog ner först, så alltså doppade sig jag och Johanna först, mohaha. På skylten nere vid havet stog det 18 grader, och det stämde nog för gud vad skönt det var! Speciellt när vi låg i havskanten och skvätte;).

I kväll har jag och älsklingen varit ute på promenad, myspys. Vi gick vid strandkanten i solnedgången, hand i hand och bara njöt av den sköna sommarkvällen. Mer romantiskt blir det nog inte.

Nu sitter vi inne med varsitt rödtjut i handen, men sängen börjar ropa på mig nu!

Måste bara berätta att Olle har lärt sig att sitta, helt själv!! Våran underbara prins, du är så duktig. Han är väldigt kul att sitta och titta på när han sitter där och leker med sina saker samtidigt som han konsentrerar sig på att hålla balansen. Han kan ju verkligen vara med på ett annat sätt nu, så kul!

Hoppas på lika bra väder i morgon, då finns det risk att det blir dopp i havet igen;) gött.

God natt med er!

                                                  

      

Av Jenny Larsson - 19 juli 2012 20:24

Kan inte förstå att jag kunde få ett så fint liv! Jag har verkligen allt jag vill ha. Den absolut underbaraste och snällaste pojkvännen, den finaste och sötaste sonen man kan önska sig, vackraste drömhuset, bästa familjen/svärföräldrarna och denna underbara stuga! Kan verkligen inte komma på något jag saknar....skulle vara nya Passaten dårå, men allt kan man ju inte få hehe. Dagens ros (om den nu finns) går idag till min sambo och själsfrände Marcus! Älskar dig så det gör ont, är sååå lycklig!Imorgon blir våran lille charmknutte hela 6 månader, ett halvår redan!! Hur gick detta till;)? Går läskigt fort nu! Firar nog med lasagne imorgon tror jag:) borde väl klassas lite som lyxmat hehe. Han har verkligen gått ifrån att gilla mjölk mest av allt till att älska riktig mat. Går knappt aldrig med flaskan längre, men är rätt skönt det med;) favorit maten är just nu potatis, majs och kalkon-puré eller pasta och broccoli, fast inget spöar ju gröten, den är helt klart godast!I tisdagskväll kom Sjögren, Madde och Wilma på besök, de åkte hem vid lunch idag. Väldigt kul att ni kunde komma, har varit jättetrevligt! Blir repris på det nästa år. Då kan Olle hänga med i Wilmas svängar lite också hehe. Goaste ungen, mycket bra hjälpreda också haha;).Ikväll ska jag hämta mamma inne i Falkenberg som kommer direkt från Sthlm. Ska bli så kul att träffa dig igen, var ju evigheter sen! Nästa 2 veckor!!! Hoppas vädret håller i sig också, så vi får en riktigt skön helg:). Olle har ju redan premiär badat ute så nu fÅr väl vi andra också visa vad vi går för. Imorgon: havet here we come!Nu blir det pizza från strandkanten, underbart! Måste säga att det går ej ladda upp bilder, av någon konstig anledning så jag får spy upp alla dom när jag kommer hem igen! Hade gött och simma lugnt!

Av Jenny Larsson - 15 juli 2012 20:11

Nu äntligen är vi i stugan, så härligt! Väderprognosen från Olofsbo: soligt med stackmoln men mycket blåsigt. Men det hade nog lika gärna kunnat snöa, hade varit glad ändå, typ;) Vi har precis kommit hem från tipsprommenaden, tror att det gick okej iaf. Tycker det är så mysigt med "tippis", en promenad med en twist helt enkelt! Nu håller lillen på att nattas, efter en lång dag...Blir nog tidig läggdags för oss också. I morgon blir det ev. Ullared, beror på vädret. Se om man kan fynda något även denna gång;)Uppdaterar med lite bilder i morgon. Simma lugnt!

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards