mammatillolle

Alla inlägg under januari 2014

Av Jenny Larsson - 28 januari 2014 21:20

Invigt julklappen från jobbet idag. Valde en traktörpanna från presentkort of sweden. Mycket smidig present när man får välja vad man vill ha eller behöver!
Mycket nöjd iaf. Det blev egengjorda biffar, Olle kryddade, potatis och dragonsås. Mums, min gamla favoritmat. Så lätt och man kan byta ut biffarna mot vilket kött man nu vill ha. Kanon!
Är även ett superbra lock till.

Hämtade även ut Olles andra årsbok som jag beställt från fuijidirekt.se. Jag blev toknöjd. Nu ska bara böckerna upp på väggen, på tavellister är min tanke. Projekt till den sjukskrivna mamman imorgon kanske? Funderar även på att dra till Skövde och encore för att använda mitt presentkort. Har nämligen spanat in en spegel till sovrummet där, sen har dom ju tusen andra fina saker också! ;)

Kort på årsböckerna från min goa plats i soffan;). Imorgon, upp på väggen!

Av Jenny Larsson - 26 januari 2014 18:52

Efter att typ ligga och slappa hela dagarna helt ensam så kände jag att denna helgen ville jag träffa FOLK!
Igår kom sötaste Jenny och hälsade på, med en mycket god bakelse också!
Vi tjötade lekte med Olle. Tack snälla du för att du kom och gjorde mig på bättre humör. Blir lätt att man blir nerstämd och depp när man bara går hemma och inte kan göra allt man vill!
Efter det åkte vi och hälsade på svärmor och svärfar och blev bjudna på en mycket god sjömansgryta. Till och med Olle älskade den. Bra med nya idéer till måltiderna!
Lördagsmyset spenderade vi i soffan framför "det största äventyret". Rätt man vann!

Idag har vi städat, hälsat på min gamla barndomskompis Ida. Dom väntar smått i mars och det ska bli såå kul att vara mammalediga ihop. Tur också att dom ska flytta lite närmare! Längtar tills våra småttingar kommer!

Nu eftermiddag kom Maggan och Simon förbi på semlefika. Mums, första för i år. Trevligt att ni kunde komma ut! Ni är gulliga och snälla som vanligt! ;)

Skönt med en lite mer "fartfylld" helg än va dagarna nu det sista har varit. Känner att det sociala livet saknas en hel del! Men nu är det bara en vecka kvar på sjukskrivningen sen ska väl kag förhoppningsvis börja jobba nästan som vanligt iaf.
Saknar mina jobbarkompisar jättemycket! Ni är värda så mycket efter alla dessa sjukskrivningar och olyckor som varit. Ni som jobbat! Hatten av för er och en dunderklapp på ryggen!

Nu har magen satt lite fart!;)

Olle i v.19 Magen är något svullen...men skillnad är det tycker jag. Tjejmage denna gång eller blir deten till liten gullegrabb?;)

Av Jenny Larsson - 21 januari 2014 19:54

Idag har jag fördrivit dagen med att fixa Olles ANDRA årsbok. Blev så nöjd så jag hoppas det blev lika fin i verkligheten! Snabb leverans skulle vara ett plus så jag kan bläddra i den på riktigt så att säga.
Svårt att veta vad man ska ha för bilder och vilka man tvingas välja bort, men jag tror jag fick ihop det bra:).

Ikväll blev det fisksoppa till middag och det innebär lunch till mig imorgon, mums! Älskar verkligen den soppan!

Nu blir det farmen och mys i soffan.

Mycket liten bebismage. Har nu gått in i v.18 Två veckor till UL och jag är faktiskt lite sugen på att ta reda på könet...? Mest för att det varit så mycket komplikationer med denna graviditeten och jag går konstant och tänker "undra om bebis lever förfarande?" "Kommer en förlossning starta tidigare?"
Tror på något microskopiskt sätt att det skulle lugna mina nerver om jag vet vad vi väntar..? Jaja, vi får se men för min del lutar det åt de hållet!

Av Jenny Larsson - 20 januari 2014 20:46

För två år sedan låg jag på BB med en bebis i famnen...

För två år sedan började det sjunka in att vi blivit föräldrar...

För två år sedan kom det mest underbara till vårn familj...

För två år sedan blev vi världens lyckligaste människor...

För två år sedan föddes Du, Olle Arne Ingemar Lantz.


Att två år kan gå så fort, det är konstigt. Men nu har du iaf fyllt två hela år och vi älskar dig bara mer och mer! Två år har gått och vi kommer älska dig i oändligt många till!


Igår var det släktkalas hör hemma och det blev så lyckat och presenterna var verkligen toppen! Mina favoriter var presentkort på Stellas lekland och en supertuff skinnjacka från Zara. Han kommer vara coolast i stan våran grabb!

Olles favoriter var den radiostyrda bilen och ladugården. Ladugården fick han av oss och den har ett antal år på nacken har jag fått höra. Vi tror min mammas farfar byggde den och han dog 1966 så den har varit med ett tag. Kul när saker kan gå i arv. Superfin är den också. Till ladugården fick han även några kossor, grisar och får. Kossorna älskade han så mycket så dom fick sitta med vid frukosten och käka yougurt, hehe!


Idag har han firats på dagis av sina vänner och fröknar. Tror han har haft en toppen födelsedag, tack alla inblandade för att ni skämmer bort vår underbara son på sin stora dag;).


Födelsedagstårtan som jag slet med. Kossan har väl sett bättre dagar men det syns ju att det är en kossa iaf;). Till och med Olle ta MUUU när han såg sin tårta!

         


Verkar inte kunna vända på bilderna men man ser väl lite ändå hoppas jag...

Den gamle ladugården!

   


Kossar får frukost:)


Självklart får man sin favoritmat på sin födelsedag! Kokt torsk med potatis och äggsås!

   


   


Av Jenny Larsson - 18 januari 2014 16:03

Två dagar kvar till 2årsdagen för Olle. Det går undan nu!

Har haft fina vänner på besök idag och vi passade på att dra några varv i snön! KUL!

Tack för idag finaste ni!

               

Av Jenny Larsson - 14 januari 2014 20:02

Testade en ny maträtt idag. Kändes ju lite nyttigt sen vet jag inte om det är det? ;)
Det blev iaf ärtpesto med spagetti och knaperstekt bacon. Gott med något nytt och mat med färg;)

Äntligen är en ny säsong av farmen igång också. Undrar hur många gånger man kommer garva åt dom i år? För dom är ju verkligen inte Brighta haha. "Växer gurka i marken?" "Är det här blomkål? " and so on!

Nu blir det att slappa lite mer och sedan upp till sängen och snarka!

-

Av Jenny Larsson - 14 januari 2014 13:35

Vad gör man när man är sjukskriven eller? Har redan tröttnat, efter 3 (?) dagar! Just nu säger ju kroppen ifrån rätt så snabbt om jag anstränger mig. Kan räcka med att jag plockar disk eller går upp och ner i trappan, så det är väl rätt enkelt att ta det lugnt än sålänge. Men snart kommer det ju klia i varenda muskel i kroppen! Och så kan jag inte göra det jag skulle vilja göra. Storstädning eller rensning av alla skrymslen här hemma är ju ett big "no, no"! Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag satte igång något nu. Är livrädd hela tiden att förlossningen ska starta. Det är det jag får tänka på när infall som att "dra igång något" infinner sig i huvudet.

Rädslan som förut varit så stark har nu avtagit lite iaf. Nu vågar jag nysa, hosta, kissa och göra nr två utan att tro jag ska starta något. Bara sådana självklara saker fick magen att dra ihop sig och varje gång fick jag panik. Jag måste verkligen ha den inställningen att det kommer gå vägen, hela vägen! Något annat alternativ finns inte. Den negativa doktorn vi hade kan ta sig i brasan. Jag ska föda ett fullt friskt och färdigt barn i juni/juli! !! Punkt slut!

Blödningarna är så gott som över men risken finns ju att lite är kvar så jag fårhelt enkelt skydda mig varje dag uti fall att!

Nu när det varit sååå mycket negativt på denna bloggen så kommer nu något enormt positivt! Jag har börjat känna lilleskutt inne i magen:) wii. Tror jag känt det länge men nu kan jag (vågar) jag äntligen säga att det helt säkert är h*n jag känner! Underbart. Nu ser vi fram emot UL i v.20 då vi får se dig igen och får ett mer exakt datum för BF.

Älskar dig din lille goding! Du kommer helt klart bli världens bästa storebror!

Av Jenny Larsson - 12 januari 2014 18:17

Det är så underbart skönt att äntligen vara hemma igen!
På undersökningen visade det sig att allt det kuagulerade blodet nu var ute och att det var två små blödningar kvar. Kommer ta några dagar men ska det ju förhoppningsvis vara slut på detta elände!
Nu blir det väldigt slappa dagar framöver. Sjukskriven till sista januari.

Är så glad att nu vara hemma hos mina grabbar. Jag älskar er så oändligt mycket!!!

Tack till Heidi som skänkt tv jag hade på rummet. Hade inte klarat mig utan den! Tack;)

Roligt slut på städschemat;). Är det jag som är dum eller står det verkligen som det står? :) (för mycket fritid hade jag allt).

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards