mammatillolle

Alla inlägg under januari 2015

Av Jenny Larsson - 23 januari 2015 21:04

Ja, det är verkligen vad Axel är. Den eviga bebisen. Självklart inte på något negativt sätt men det är verkligen så det känns. Han fyller snart 1 år och känns fortfarande som en nyfödd. Det har gjort mycket sedan han lärde sig sitta men man har ju hemskt svårt att fatta att han snart fyller ett år!?
Men han ligger ju som sagt nästan 4 månader efter i utvecklingen...och den utvecklingskurvan följer han ju ändå bra.

Men som sagt han känns fortfarande som en liten oskyldig bebis min lille, lille Axel!
Världens sötaste evighetsbebis;).
Har verkligen svårt att se framför mig att han ska lära sig gå, prata och springa. Men den dagen kommer nog snabbare än vad jag tror..^^.

Av Jenny Larsson - 21 januari 2015 21:12

Mina söta grabbar! Ni kommer aldrig förstå hur mycket jag älskar er och avgudar er, men jag ska göra allt för att ni alltid ska känna er trygga och älskade! Ni är det finaste vi har och det vackraste vi gjort.
Ett liv utan er, skulle inte vara något liv att leva.
Underbara, vackra pojkar, jag älskar er till månen och tillbaka och mycket, mycket mer!!!

Av Jenny Larsson - 20 januari 2015 20:38

För 3 år sedan såg Olle dagens ljus. Kl 10.59 på förmiddagen kom du äntligen ut efter nästan en timmes krystande.
Du var en så fin och duktig kille och du vände dina föräldrars vardag upp och ner, men det blev ju så bra! Älskar dig mer och mer för varje dag som går!
Mamma och pappas stora guldklimp! Plus lillebrors idol.

Lille plutten! Så otroligt söt var du, och är fortfarande!

Av Jenny Larsson - 18 januari 2015 18:54

Idag var det släktkalas för våran stora kille. Redan 3 år!!?? Hur gick det till?
Han växer så fort nu, både fysiskt och psykiskt. Lär sig allt, snappar upp ALLT och blir mer och mer lik en "vuxen". Jösses säger jag bara! Världens underbaraste unge, son och storebror!

Ville så hemskt gärna ge han ett barnkalas men med tanke på den otäcka RS säsongen som råder nu så valde vi att hoppa över det. På grund av Axel. Får så dåligt samvete trots att jag vet att han ändå inte skulle minnas denna födelsedagen längre fram...Men jag gjorde släktkalaset så "barnsligt" som gick.
Det blev sockerdrickaträd, fiskdamm, många fina paket och en Blixten Mcqueen tårta. Tror han blev nöjd ändå, trots saknaden av andra barn, förutom lillebror då;).

Jag och Olle pysslade ihop 3n fiskdamm mha hans glitterlim som han fick i julklapp. Rätt roligt faktiskt!

Hela tårta.

Han fick en stor brandbil, en radiostyrd monstertruck , hoppboll, snickarbyxor, vanliga brallor, ett spel och två böcker.
På tisdag, när riktiga födelsedagen är, så får han en liten present till av oss:).

Nu blir det soffhäng!
Natti Natti!

Av Jenny Larsson - 15 januari 2015 19:06

Ja, nu kan vi sitta lååååånga stunder helt själv, utan något stöd alls!!
Rediga, goa pojk! Så jäkla stolt. Han är nu 6,5 månad korrigerat (räknat från bf) och 10 månader på måndag (räknat från när han föddes). Så nu kan vi bocka av att: Sitta själv utan stöd!:)

Överlycklig kille som sitter själv!


Förövrigt har dagen varit piss! Blev aningen bättre efter lunchvilan men grabbarna knäckte verkligen sin mor i förmiddags!
Efter en natt med typ nada sömn så valde Olle, just denna morgon, att vakna redan 06.30 och jävlas med sin mamma! Axel skrek, rosslade, hostade och bökade sig igenom hela natten. Jag vet att han är sjuk men det är så jobbigt att missa sin nattsömn, speciellt nu när jag varit själv hemma med båda barna i tre dagar.
Så oerhört skönt att pappan är hemma igen!

Nu glömmer vi denna dagen och ser fram emot en helg som bla innehåller kalas för våran snart 3 (!!!!!) åring.
På tisdag fyller han redan 3 år, herregud!

Av Jenny Larsson - 13 januari 2015 21:06

Idag var det dags. Olle har pratat om det mycket. Att hos tandläkaren ska man gapa och så säger dom att tänderna ser fina ut. Efter skulle man få hamburgare och strips haha.
Ja, det var väl ungefär så det gick!
Direkt innanför dörren hos läkaren gapade han och sa "mina tänder står rakt ut". Han har ju lyssnat på våra hintar om att han borde sluta med nappen helt iaf! Haha.
Dom tyckte det såg jättefint ut!
Han gapade så duktigt för både läkare och syster.
Så otroligt stolt!!
Efteråt fick han det jag lovat. Hamburgare och strips på McDonalds. Lycklig grabb!

Lillkillen har återigen åkt på en förkylning så andningen är tung och ansträngd, snoret rinner och hostan kommer titt som tätt.
Låter han likadant som han gjorde i kväll får det nog bli ett besök på sjukan imorgon. ..:/

Sängen tidigt idag! Natti Natti!

Av Jenny Larsson - 11 januari 2015 19:46

I fredags var vi hos Bonnie och Emil. Mycket mysigt och mycket god mat!
De var även barnvakt så Olle hade en lika busig kille som honom att leka med:).
Tack fina vänner!

I lördags var jag och Olle i Påverås och firade finaste tjejen Junie. Det bjöds verkligen på allt ett kalas kan önska. Olle var toknöjd när vi åkte därifrån.
Grattis idag igen Junie, på den riktiga dagen.
Sedan gr3jades det lite här hemma innan jag åkte in till stan för en kväll med jobbarkompisarna. Bowling, musikquiz och mat bjöds det på. Kul kväll.
Fick höra av sambon under kvällen att strömmen gått (ca 19.30) hemma i kleva. Åkte hem vid tiotiden till ett becksvart hus!
Strömmen kom inte tillbaka förren runt 12 idag....Tur vi åkte hemifrån vid 07 i morses för frukost, middag, lek och mys i floby hos svärföräldrarna. Tack för att ni tagit hand om oss idag!;)

Nu ikväll blev det fisksoppa och snart startar vi nya beckfilmen och kryper upp i soffan.
Trevlig helg, men Egon kunde ju kvittat!!

Prins Axel firade Junie från hemmaplan (pga av alla RS fall ) Men kronan åkte givetvis på;)

Han satt även själv en stund idag. När han väl hittar balansen går det rätt bra men han sitter ju långt ifrån stadigt än. Men jag tycker att bara på en vecka han han utvecklats jättemycket!! Lille killen börjar bli så stor...

Glömde vilden på busgrabbarna från i fredags :)

Av Jenny Larsson - 8 januari 2015 21:41

...bakade vi kakor jag och Olle. Självklart han favoriter "buna kakor", översatt: kladdkakemuffins. Blev mycket bra och Olle är en mycket bra medhjälpare, både när det kommer till att ta fram ingredienser, baka och äta smet;).

På förmiddagen passade vi även på att bygga en snögubbe, säsongens första.

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards