mammatillolle

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jenny Larsson - 29 augusti 2012 15:05

I dag fick det bli en lugn dag. Hela natten har jag sovit oroligt, trott att Olle ramlat ur sängen eller att han blivit klämd mellan oss (fast han sover i egen säng). Hjärnan har kört en massa spratt med mig hela natten, uscha! Hoppas på en bättre natt i kväll.


Idag har vi varit hemma och lekt och busat hela dagen, tog en snabbit in till pa:s för att köpa det nödvändigaste bara. Han älskar verkligen att sitta i kundvagnen och titta på allt och alla, haha goa unge! Nu har han käkat lite mellanmål och slocknade precis i soffan så då tar jag tillfället i akt och skriver här;). Men hade ju inte allt för mycket att berätta dock...


Imorgon blir det babycafé om vi är pigga och krya, mysigt!


Snart dax att skaffa grind kanske? (Tur vi ska till Ullared på fredag). Klängapan är överallt just nu:)


     

Av Jenny Larsson - 27 augusti 2012 16:52

I dag har vi varit på unga mammor på gula villan, jättemysigt. Vi var inte många där men det var så kul ändå. Olle och Thea krypte runt och "lekte" hehe, så jäkla söta!  Alla dom små liven var glada hela tiden, mycket mysig eftermiddag blev det!


Dagen började med att Olle skulle upp vid sju-snåret, efter att ha sovit 11,5 timme,  vi åt lite gröt bytte blöja och gjorde ett försök till att somna om men icke sa nicke! Så jag parlade mig ur sängen vid åtta-tiden...

Olle åt typ två skedar gröt vid nio sen kom han på att han var akut-trött! Så snabbt i säng hoppade både mor och son, härligt tänkte jag, nu kan jag få sova en timme till. Men gissa om jag blev förvånad när vi TRE TIMMAR senare slår upp ögonen:). Mycket härligt, den sömnen satt som en smäck, tyckte nog Olle också! 


Hade en liten hjälpreda i köket idag haha!


 



Av Jenny Larsson - 26 augusti 2012 20:45

I helgen har vi rockat loss uppe på blicken när E-type gästade stan! Mycket bra spelning, fem toasters:). Verkligen nostalgi hela kvällen lång. Vi valde verkligen rätt party att gå ut på nu i sommar:).

Olle lämnade vi hos hans mormor i Tibro där han tillbringade natten med massa lek och gos. Tänk att man kan sakna någon så otroligt mycket!! Men vi lyckades ändå slappna av och ägna oss åt varandra och släppa loss när E-type drog igång. Skönt med lite "vi"-tid men ännu skönare när man fick slå armarna om våran prins idag!


Imorgon tänkte jag och Olle dra in på Unga mammor på Gula villan. Hoppas det kommer många goa mammor och barn!

Hoppas eran helg har varit lika bra som våran! Ha en trevlig kväll...

 

 

Av Jenny Larsson - 22 augusti 2012 13:36

Ja idag har jag varit och rört på döfläsket ihop med Olle. Vi var nämligen på mamma-barn pass på Atlantica! Superkul och verkligen lärorikt om vilka muskler som ska tränas efter en graviditet:). Och Emelie du är en stjerna(hihi) på det du gör! Du är född för att vara instruktör, fysjutton va bra du är! Mycket bra och lagom jobbigt pass, gillas. Även Olle älskade att vara med, men det märktes nog säkert va!?;) Även kul att träffa lite andra mammor och deras små!

Känns redan i muskelaturen att man gjort något annorlunda idag, och det får bli mer gånger!


I går var en av de bästa dagarna på länge! Började iofs med att jag och Olle försov oss till våras möte med Marie ocg Junie. Men men, väl på Naturum, pagoden i Broddetorp, så var det hur mysigt som helst!! Vi strosade runt där ett bra tag sen käkade vi lunch inne på deras café. Squashsoppa, mycket mumsigt. Dom små skötte sig exemplariskt:). Efter maten åkte vi vidare till Sveas kiosk där vi tog varsin dricka och njöt sedan förfullt av utsikten! Gamla minnen bara öste in i huvudet när man satt där. Sveas kiosk, det är grejer det!


Efter det åkte vi hem, Olle stannde sedan hemma med pappa medans jag for iväg till Bonnie. Först skulle det inhandlas en paket till Lennie som fyller 20 år imorgon, Grattis i förskott! När vi hittat de så åkte vi och hyrde The film (The hunger games), köpte godis, chips och dricka. Sen var det soffhäng hela kvällen med bra film, good mat och det bästa sällskapet man kan ha! Tack för i går min älskade vän<3


Imorgon blir det babycafé på Gula villan, ska bli jättemysigt! Spännande, eftersom vi aldrig varit på babycafé utan bara på unga mammor...

Full rulle hela veckan lång, nu kör vi!

     

Av Jenny Larsson - 20 augusti 2012 12:37

Nu lyckades jag äntligen fånga hans vingliga steg på film:). Ser så underbart gulligt ut! Tar nog inte lång tid tills han får grepp på det där...Nu blir det till att sätta luckstopp och allt vad det heter i hela huset! För snart driver virvelvinden Olle omkring i varje hörn! dag blir en dag som jag inte ska göra något speciellt, bara ta det lugnt, leka med Olle och plocka lite här och där. Behöver inte vara mer avancerat hehe. Men imorgon då blir det en hektisk dag! På förmiddagen/lunch ska jag och Olle träffa Marie och Junie för prommenad, lunch och lek på naturum och Sveas kiosk i Broddetorp! Gamla minnen vaknar till liv haha! Ska bli så jäkla mysigt, hoppas bara vädergudarna är med oss!!

 

På kvällen ska jag ha lite "egentid" ihop med bästa Bonnie. Vi ska gotta ner oss i soffan hos henne, smaska godis, chips och flötig mat, snacka skit och sist men INTE minst kolla på The hunger games! Så jag har längtat! Har ju läst första boken och är snart klar med andra och jag tycker dom är urspännande:).

Bra dag i morgon med andra ord.

 

 

Av Jenny Larsson - 19 augusti 2012 14:10

Idag har varit en riktigt go dag! Gick upp nio, käkade frukost och sedan gick jag och Olle och tog oss en förmiddagsnap till halv tolv;) Skönt, det behövdes! Förkylniingen håller fortfarande i sig men den är på väg åt rätt håll iaf! Nu på eftermiddagen har jag hunnit med att diska lite leksaker till Olle, svärföräldrarna har precis kommit hit och ska hjälpa till och plocka lite i trädgården:). Lugn söndag gillar vi!


 



Av Jenny Larsson - 16 augusti 2012 19:46

Den här gången klarade jag mig inte allt för bra från getingsgiftet. I natt började fingret och halva handen svullna upp och klia. Ingen skön känsla. Läste lite på nätet när jag vaknade men det stod att man skulle ringa/uppsöka vårdcentral och det var en kraftig svullnad eller om det gjorde ont, och det tyckte jag inte stämde på mig så jag smörjade med hydrocortison (?) för att dämpa kliet lite, men har inte hjälp så där värst bra...

Men nu på eftermiddagen/kvällen har det nog svällt lite mer och kliar till en förbannelse!! Så det blir nog att uppsöka vårdcentral imorgon, bums!


Har haft en fin dag annars. Var en sväng hoss kusinen Malin och hennes goa dotter Nova. Hade en trevlig stund i fornbyn i Skara, mysmys!

Nu i kväll har vi varit en sväng hos min pappa,  letade leksaker på hans vind:). Hittade en massa kul som Olle kan ha både nu och längre fram. Nu fyller vi upp de där lekrummet, hejja hejja!


Olle har tagit sina första krypsteg idag också, wii!! Två stycken fina, men vingliga steg:). Nu blir det väl bara mer och mer för varje dag, skoj!


     

Av Jenny Larsson - 15 augusti 2012 15:48

Vaknade i natt av ett stick på lillfingret, det aset. De borde skjutas hela svärmen!!! Tur för mig att Olle sover så bra som han gör, han ville inte upp förren kl. 07.05, efter att ha sovit 11,5 h, så lite sömn för mig blev det efter den turbulenta timmen i natt;). Både jag och Marcus letade efter den ett bra tag ända till den fick känns på råstyrka och flugsmällan! Där fick du!


Idag har varit en väldigt lugn dag, sov lite på förmiddagen medans Olle hade sin nap. Blev en timmes sömn till iaf, behövligt. Efter det gick vi ut och grejade i trädgården lite. Jag rensade hela gången, ogjort arbete egentligen men men, finare blev det! Kan ju hålla sig fint några dagar tycker jag:). Några tips på hur man får sina gångar av plattor fria från ogräs? Tas gärna emot!


Tack så hemskt mycket för lekdejten igår alla mammor och barn! Var så mysigt och otroligt kul!:)

Fred, Felix, Julius, Thea, Junie och Olle är ju de sötaste barnen på denna jord. Längtar tills på torsdag när vi träffas igen på babycafét. Olle saknar sina vänner.

Var även en sväng hos bästa Bonnie igår. Så roligt, Olle älskar verkligen dig! Han längtar tills du ska vara barnvakt viskade han till mig;).


Bilder från gårdagen...

 

     

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards