mammatillolle

Alla inlägg den 31 augusti 2014

Av Jenny Larsson - 31 augusti 2014 20:28

Ja nu har Olle blivit "sjuk". Han har varit extremt snorig idag och nu på em tyckte jag han var varmt, men redan nu på kvällen tycks det vara borta!? Hoppas på lite snor bara och inte en jäkla förkylning! Det vore inte bra för Axel!!! Han som precis blivit av med syrgasen och mår så bra (förutom magen). Hoppas hoppas att han skonas från detta eller iaf kommer "lindrigt" undan! Håll tummarna! Vill inte tillbaka till cpap, syrgas eller dyl! Sjukhus kan just nu kvitta.

Axels mage verkar blivit något bättre men jag tror ju fortfarande något är lite galet! Bajset som kommer nu är löst som vatten och luktar alger. Lösningsmedicinen fungerar ju men han bajsar inte på egen hand! Tycker ju det skulle vara lätt att trycka ut så löst bajs? Så när det gått 2-3 dagar utan bajs så mår han inte alls bra! Äter små skvättar och äter sig trött pga av skrik och panik vid ätandet. Tycker inte det låter normalt...?
Nu äter han mjölkfri ersättning(även om läkaren inte trodde det hade ngt med det att göra), får forlax en påse om dagen samt att järndropparna har minskat. Något har ju hjälp lite men just detta alg luktande Bajset oroar mig. Det måste ju ändå indikera att det sitter där inne onödigt länge, eller?
Någon mer med detta problem?

Ikväll blev det familjemys framför bingolotto med en nykomponerad middag med spätta. En gryta med persilja, purjolök och oliver. Serverades med egensatt potatis. Gott om jag får säga det själv:).

Mina fina grabbar tittade på pippi!:)

Imorgon blir det besök på bvc igen. Se vad som sägs denna gång och speciellt hur tung han är nu;)

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards