mammatillolle

Alla inlägg under november 2013

Av Jenny Larsson - 30 november 2013 21:34

är det första advent, om nu någon missat det;). Myspys! Julpyntat klart här hemma, även om det inte blev så mycket. Lagom säger vi väl i Sverige va? Inhandlade sista stjärnorna till matsalsrummet idag.
Trots att vi vuxna här hemma är snuviga, febriga och allmänt risiga så tog vi oss i kragen och åkte en snabbsväng till Skövde med brorsan. En present till mamma är nu klar, härligt!

Imorgon ska 1:a advent firas på bästa sätt. Pepparkaksbak med svärföräldrarna sedan iväg till Skara för att se tomteparaden tillsammans med kusinen och hennes underbara familj:). Julkänslorna lär ju skruvas upp en aning efter morgondagen!

Hela eftermiddagen har varit väldigt lugn och det behövde vi nog alla tre. Ikväll gick jag och Olle runt och pysslade det sista medans Marcus hämtade mat i stan. Så nu är äntligen även adventsljusstaken klar. Olle hjälpte mamma att fickla sig fram ute för att hitta stenar och vitmossa. Min duktige kille.
Nu blir det lördagsmys med godis och medicin. Måste vara piggare imorgon!

Olles "kärleksbrev" som han fått äv Bella på dagis:). Så underbart gulligt.

Av Jenny Larsson - 24 november 2013 18:12

Har det senaste känt mig så orkeslös, nere och nästan lite deppig. Men vad jag vet har jag inget att deppa över så jag vet inte vart alla dessa känslor kommer ifrån. Och på något sätt känner jag mig "ensam". Kan inte förklara dessa nästan äckliga känslor för jag har som sagt inget att skylla det på! Jag är absolut inte ensam, jag har ju alltid Olle vid min sida men ändå finns känslan där...?
Hoppas bara detta är ett resultat av den trötthet jag har i kroppen och att den försvinner SNARAST! Får ju inte gjort något här hemma pga detta...
Helgen har varit lugn, lite för lugn kanske men ledig har jag ju varit iaf, alltid ett plus! Imorgon är det ny jobbvecka som gäller. Hoppas kroppen vaknar ur sin dvala i och med detta!

Nu blir det snart hämtmat från Shanghai i stan.
Hoppas ni andra har haft en fin helg! Nästa helg är det ju dags för julpyntning. Äntligen, ska bli skoj att plocka fram alla prylar. Från varje år så glömmer man ju av vad man har;).

Trött kille som sov tre timmar efter lunch idag:). Tror dock han dragit på sig en mildare ögoninflamation:/. Får se hur det ser ut imorgon...

Av Jenny Larsson - 19 november 2013 20:17

Har fått städat här hemma, både nedervåningen och övervåningen. Dammsugit, torkat golv och vattna blommor. Skönt att det är gjort, det såg verkligen förjäkligt ut!

Tänk att bästa helg är det redan första advent!? Jisses! Ska vi börja julpynta redan då tro? Japp, det tror jag. Kommer ju bli så mysigt. Plus att vi har fått igång våran vedspis i köket här hemma. Hur mysigt? Kommer vara tänd hela julen;). Varmt och skönt blir det ju med hihi. Bra jobbat älskling med att få den klar:).

Imorgon är det jobb igen efter två lediga dagar. Nu blir det att snegla lite på fotbollen och samtidigt kolla blocket efter en byrå till sovrummet. Att det ska vara så svårt att hitta en perfekt?
Trevlig kväll!

Dagens middag! Kött är fan det godaste som finns! Mumma...

Olles nya pjuck:). Snygga vinterskor som blir till finare tillfällen och nya skor till våren. Kommer även likadana "converse" i grönt. Kanske sparar båda eller vad säger ni?

Av Jenny Larsson - 12 november 2013 20:57

Bloggappen har inte fungerat på över en vecka så jag har nog skrivit 5 inlägg som bara försvunnit! Skitapp! Funderar på att byta bloggplats!? Vi får se...

Vi har haft en superdag på Stellas idag, jag och min kära son. Endast 3 andra familjer där, lyx! Bara springa runt och göra vad vi ville;). Och han skötte sig sååå bra, är så stolt över dig min prins!

Slocknade gött i bilen hem sen:)

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards