mammatillolle

Alla inlägg under september 2012

Av Jenny Larsson - 25 september 2012 17:04

Hehe, ja min lilla badpojke älskar att plaska runt i vattnet! Men idag var det dax att testa dyk på babysimmet och...nja..inte lika poppis! Fick ju en kallsup när vi dök under, stackarn! Får hoppas på bättre tur nästa gång, men nu har han testat iaf;).

Såg även att SLA nu äntligen haar skrivit artikeln om våran babysimsgrupp. Tyvärr var vi inte på bild men det var några andra barn med sina mammor så det blir till att klippa ut och spara. Kul att kolla på och en massa år när man glömt av detta. 

Men jag tänkte dela med mig av lite andra kort med mig och Olle i vattnet istället. Fotograf: Marie Öhgren. Tack Marie för att du tog lite kort och att jag fick dom sen. Är ju inte så lätt att dokumentera sånt här på egen hand haha.


Enjoy!

       

Daniel tycker det är dunderkul att bada ser det ut som haha!

Av Jenny Larsson - 23 september 2012 15:23

I dag har vårat lilla hjärta varit mycket gladare. Inte matstrejkat, sovit som han ska och varit allmänt pigg och glad! Ingen tand än dock...

Och han har lärt sig att vinka nu också haha. Stora vevanden med armarna och ett stön som betyder "hej", det är hans största intresse just nu, förutom att klättra på allt han ser då...

När vi var inne på Coop idag så hördes han i HELA butiken, ÖöHhh! ÖÖHhh! ÖöUuuH! Samtidigt som han vinkar febrilt med handen! Ville verkligen hälsa på ALLA!! Synd bara att alla inte hejade tillbaka, men förstår dom. Vem i hela världen fattar vad "ÖÖhh" betyder...? Ja förrutom mamma och pappa då;). Sötaste ungen, älskar dig så!

Han har nu kommit på att gå-vagnen är himla rolig, dock går han med den åt fel håll. Men det kanske är roligare, inte vet jag.


I kväll ska vi dra en sväng till Marie och Daniel, dit även Emelie och Fredrik ska. Fikamys står på menyn, mumma!

Olle laddar upp här hemma med att ta sig en tupplur. Sen blir det full fart, lek och stim med bästa polarna Junie och Alfons!


     

Dagens lunch: Fisk soppa ā la Jenny, Mmmmmm....

Av Jenny Larsson - 20 september 2012 17:46

Ingen lätt dag idag i detta klevahus! En arg kille har det varit hela dagen. Vägrar sova, vill inte leka med mig, vill inte byta blöja, vill inte gosa, vill inte, vill inte och vill inte...

Jah hoppas verkligen det är en tand som spökar för så här vill jag inte att min Olle ska vara, han är ju en glad skit:).


Idag är det hans 8-månadersdag, Grattis till dig min underbara unge! Tiden verkligen flyger iväg...

Så på sin stora dag fick han en Metallica-body, supersnygg! Vi hittade den på lindex av alla ställen!? Sen hittade jag lite annat smått och gott också...En lyckad fyndshopping måste jag allt säga!

Nu blir det en promenix med min lilla familj:).


       

Av Jenny Larsson - 19 september 2012 14:52

Jag vet att jag skulle åkt och tränat idag på mamma-barnpass men vi orkade helt enkelt inte i morse, vi snarkade och sov lite istället...En liten "kom ihåg" till Jenny: Kolla inte på skräck-filmer!! Visserligen satt jag mest bakom filten eller kollade på de andras ansiktsuttryck men kunde ju inte ungå att tjuvkika lite då och då, inte smart! Så jag har sovit oroligt och det har Olle med:/ Ingen bra natt.

Vid lunch kom pappa och hjälpte till att sätta upp en grind till trappan, så nu kan inte gullungen klättra upp iden. Har även hunnit med att baka lite kladdkake-muffins, mumma:). Tur man har en så söt assistent som hjälper mamma! Han fick greja med sina egna redskap som han fick av sin farmor när han fortfarande låg i magen, dom är så söta de där sakerna.


Ikväll ska vi på sista träffen med rädda barnen-kursen på gula villan. Denna gång handlar det och blödning och cirkulationssvikt. Känns bra att kunna all denna förtsa hjälpen sen även om man önskar att man ALDRIG ska behöva använda den...

Nu är det mellis time för Olle så "snabba på morsan" hehe.


     

Av Jenny Larsson - 16 september 2012 09:58

Ja i helgen har det varit fullt ös medvetslös! I går förberdde vi inför en liten minikräftskiva här hemma i hop med underbara vännerna Emelie, Fredrik, Marie och Daniel, och givetvis våra små liv. Alfons, Junie och Olle. Alla tre somnade så fint nästan samtidigt allihopa:). Så när dom hade somnat mumsade vi i oss det ena efter det andra. det bjöds på bla. västerbottenpaj, kantarellpaj, potatisgratäng, älgkött och såklart Kräftor! Sen hade Emelie bakat en mycket farlig kladdkaka, en vit! Och jösses vad god den var, recept tack!;)


Det små underverken var så söta när det satt på golvet och lekte(när det satt still för en gångs skull). Kommer bli en riktig bus-liga när dom blir större!

Var en mycket trevlig och rolig kväll med många skratt och historier! Tack snälla ni för en mysig kväll/natt!

Tror att vi var i säng vid två tiden, puh, men Olle sov faktiskt hela natten och det tackar vi honom för!


Nu ska vi snart i väg till Madde och Sjögren och lilla Wilma, som jag hoppas mår bättre nu:/. Efter det bär det av till Skara för att fira våran guddotter Nova, intensiv söndag men kommer nog bli toppen tror jag.


Ha en trevlig Söndag, hejdå!


När tjejen kom, var killarna snabba med att hälsa, konkurrens?;)

 


       

Alfons is sexy and he knows it...

Av Jenny Larsson - 14 september 2012 19:02

I dag har mamma varit på besök och då fick Olle denna otroligt söta mössa! Älskar dessa.Tror nog jag ska försöka hitta en som matchar, jag har alltid velat ha en sån. Kommer bli perfekt i vinter, om det nu blir någon vinter vill säga...

Var och handlade lite nu i kväll inför i morgon och då slank denna pipmugg ner i vagnen. Olle vägrar nämligen suga/dricka ur nappflaska, pipmugg, glas, flaska, you name it! Har hittills fått ge han vatten på sked:/. Men denna hade 3 stor hål(alltså inte droppfri) i pipen så det rinner ut lätt. Hoppas nu att detta ska fungera bättre! Han måste ju få i sig vätska pojken!!!


Tror också det är tänder på G, för herrejösses vad grinig han varit i dag. Skiter även löst, så tyder ju lite på det. Återstrår att se..to be contiuned!


     

Av Jenny Larsson - 14 september 2012 08:06

Nu är jag  här  igen. Inte haft allt för mycket att skriva om...

Veckan har sett ut som den tidigare med mamma-barnpass i onsdags och babycafé i går. Haha, Olle var en riktig hjälpreda på mamma-barnpasset. Ville alldra helst vara framme vid Emelie, instruktören, och busa runt. Älskar rampljuset den dära ungen;). Men efter ett tag kom han på att han kommit i från sin mamma och började kika runt efter mig. Det där leendet som formas på hans ansikte när han ser mig är ju obetalbart! Känns i armar och ben att man har tränat iaf, så härligt! Tack Emelie för ännu ett superbra pass.

På babycafét kröp han runt och lekte som vanligt men vi drog oss rätt så tidigt därifrån för att hälsa på Carro och Lasse-Maja. Snart är det dax för dig att titta ut! Spännande.

När vi kommit hem så kom brorsan på besök. Han ville ha hjälp att skriva sitt CV, och den snälla syster jag är så ställer jag såklart upp på det;). Blev nog bra, hoppas inte jag sabbat dina chanser på jobb nu hehe, var ju ett tag sen jag skrev CV...


I dag kommer mamma på besök, mysigt. Tror bestämt att hon har med en present till Olle...om jag inte har hel fel;). Blir nog en lugn dag annars. Hoppas alla får en underbar helg!


Hejsvejs!

Av Jenny Larsson - 11 september 2012 12:50

Asså jag blir verkligen arg när man ser alla dessa bilder på facebook som man ska "gilla" om man håller med. Men hur FAN ska man kunna trycka på "gilla-knappen" om man ser ett spädbarn med en stor tumör på sidan av huvudet, eller en kille som har misshandlats och tittar med sina snälla bruna  ögon in i mina eller ett spädbarn som fötts medd 5 ben!!! Jag vill inte se detta, jag mår så dåligt, tycker så grymt synd om alla men jag vill inte se bilderna på ett så offentligt ställe som Facebook!? Och varför ska man trycka på "gilla", det blir ju helt fel budskap, skulle bara skära i hjärtat på mig om jag ens övervägde att trycka på den där fula knappen! Och sen får man dåligt samvete för att jag inte kan göra något för att hjälpa. Och NEJ, man hjälper ingen genom att trycka på gilla-knappen, det ser bara så jävla illa ut! Ne, bort med det! 

Missförstå mig bara inte, alla får väl trycka eller tycka som dom vill men jag vill inte se det! Jag vill inte trycka, punkt slut!


Så då fick jag ut det;). Över till något som är glatt istället!  Idag har vi varit på Babysim:). Olle älskart! Skulle hålla på en stund till, enligt honom haha. Nu har han sovit i över 2 timmar så han kommer vara vrålhungrig när han vaknar! Bäst jag slänger i mig en smula innan det.


Ta inte illa upp av mitt inlägg, men så här tycker JAG!


Tjingeling:)

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards