mammatillolle

Alla inlägg under oktober 2013

Av Jenny Larsson - 30 oktober 2013 08:44

...är Olles favoritord just nu.(har väl varit ett tag iof, men nu missbrukas det verkligen!)
Ingen mat ska käkas, om det inte är någon favoritmat då vill säga, men annars är det tvär NEJ på allt!
Frukosten är ett stort mysterium. Förut var han alltid dunderhungrig direkt när han slog upp ögonen och maten kunde inte komma snabbare. Käkade som ett monster och stog sig länge. Nu, inget alls! Imorse käkade han faktiskt yougurt naturell, men om jag får vara lite pessimistisk så vet jag att detta kommer duga i två, tre dagar...Då blir det att byta till något annat.
Trodde aldrig detta matvrak som inte sa nej till något, skulle bli så kräsen!?
Jaja, kanske bara är en fas, detta också.;)
Har hittat tapeter till garderobsdörrarna i sovrummet också. Vi var eniga och är väldigt nöjda. Nu ska de bara beställas:).

Och på tal om beställas (fin övergång eller hur haha) så är Olles julklapp färdighandlad. Halva priset på lekmer.se. så det fick bli en tramptraktor med släp, en grön. Nöjd kille på julafton? Skulle tro det hehe!

Nu blir det lite lek innan det är dax för dagis och jobb.

Av Jenny Larsson - 26 oktober 2013 21:44

Underbar första dag på helgen har vi haft. Alla vaknade vid åtta och så låg vi i sängen och bara myste.Fick en underbar nyhet vid frukost, sedan har vi bara myst omkring och lekt och grejat. Ikväll har vi hälsat på mamma, brorsan, Roy och Kim. Dundergod köttfärslimpa bjöds det på och Olle ÄLSKADE det! Blev nog flera skivor i hans mage i slutändan;). Tack för ikv. Vid halv nio var batterierna långt över det röda strecket för Olles del så vi styrde hemmåt. Nu sover han gott i sin säng. Snart läggdags för oss också skulle jag gissa!

Orkar inte skriva mer idag men lovar jag ska bättra mig lite igen!

Tavlorna som får pryda sovrummet

STOR LEKSAK!!

Slappar:)

Av Jenny Larsson - 16 oktober 2013 22:25

Jag önskar er en god natt ifrån sängen! Nu knyter sig denna mamman för dagen...Har varit en minst sagt krävande eftermiddag men jag är så trött nu så jag orkar inte ens beklaga mig över det(låt oss säga att det innefattade: en hysterisk kille som skriker liggandes på marken, ber om juice för att sedan hälla allt i håret, drar katten i svansen så den typ rycks av, slänger ut allt innehåll ur lådorna i köket och vägrar plocka upp efter sig, ska ta på de varma plattorna, dricka diskmedel, och mitt i allt detta kaos går proppen till kök och badrum!! Tar med mig en arg unge ner i källaren, byter propparna och kan äntligen få ihop maten till min vrålhungriga unge, typ så, allt detta med ett ihållande skrik från Olle...). Denna dagen är snart slut, och då ska man väl inte tänka bakåt utan framåt. Blicka mot nästa dag. Mindre gnäll och mera leenden imorgon, tack!
Beklagar detta gnäll inlägg...
Känns som John blund är långt bort. Trots mina blytunga ögonlock!? Komsikomsi!

Lek i vasken...

Hmm tror han gillade mammas kyckling:) haha

Gosade lite innan läggdags;)

Av Jenny Larsson - 14 oktober 2013 20:42

Tiden gåååår så fort. Snart jul, nyår och Olles 2 årsdag(????) Kan det verkligen stämma? Han är väl bara typ ett, eller? Dessa år går så fort, aldrig varit med om något liknande. Men det är väl bara att "go with the flow".
Börja planera julklappar snart kanske?;) Det är ju det roligaste med julen, hihi!

Idag har vi haft en ledig dag, jag och Olle. Vi sträckte på bena och gick ur sängen vid halv nio(skönt!), käkade frukost och hoppade senare in i duschen...som gick på högvarv i en halvtimme. Skönt var det, och väldigt skoj;).
Rena och fina började vi steka pannkakor och mofsade i oss en massa till lunch. Sedan sov vi i två timmar, hur gött eller? Sedan var vi utvilade och vi åkte in mot stan för denna mamman skulle på personalmöte. Tror ni Kleva-tarzan satt still mer än en sekund eller? Det är verkligen fullt ös medvetslös överallt. Hemma, borta, morgon och kväll. Men mellan Olles prat, skrik och springande så kom vi nog fram till en hel del ändå. Han charmar ju de mesta iaf, vår lille casanova;).

Nu sover vilden och pappan är på innebandyträning så jag ska gotta mig med chips och Cola. Snart elementery, så bra! Gooooood natt!

Nya hatthyllan. Spegeln ska nog bytas ut och sedan någon gång längre fram i framtiden ska det även målas om i hallen...

Nybadad skrutt som torkar sig på sitt sätt:)

Never reborn as a "snuttefilt". Stackars denna groda haha. Sedan gick han omkring med grodan mellan benen genom hela huset;)

Av Jenny Larsson - 9 oktober 2013 16:18

Vi tog på oss höstskruden och gick ut, jag och min vilde. Så fina färger överallt! Tyvärr så hann solen försvinna innan vi kom ut men men det är ju faktiskt rätt behaglig värme ute iaf! Man kan ju inte tro att vi är i mitten av oktober!?


Idag har varit en lugn dag som spenderats med mitt lilla hjärta. Han låter så harmlös när jag skriver det ordet men det  är LÅNGT från sanningen kan jag säga er! Han lever verkligen upp till sitt namn: Kleva-Tarzan!! Han är ju iaf inte på dåligt humör, han är bara, VILD! Plus att han jagar katten som en jägare jagar sina offer i skogen. Stackars katt, hoppas inte han får men för livet lille stackarn....


För tillfället är det bara en katt kvar på går'n. Förra veckan strök även Virre(Lilleman) med:(. Hon har trots allt klarat sig i två år så det var lite tråkigt. Jag är ingen kattmänniska men den katten gillade jag verkligen. Nu är det bara hennes son kvar, Mustach. Som tur är så är han lika go. Så snälla katt: Akta dig för vägen nu!!


Ikväll kommer Bonnie med sin andra hälft och ska bjuda på fika! Lyx en lilllördag som denna;). Och i kväll, håll i er, är det säsongspremiär på Grey's Anatomy!!!!!!!!! Fy satan vad spännande! Har faktiskt inte tjuvkikat något heller, extra spännande då.


Ha en trevlig onsdag allesammans!


Bilder från dagens utelek...


                   

Av Jenny Larsson - 6 oktober 2013 21:02

Ja nu var man närmare 30 än 25, haha, sjukt ju! Jag är ju bara 18 år eller?!? Hur som helst så firades jag äv familjen idag, och 25 stog det ju på korten så jag får väl lita på detta då;). I presenterna hittade vi en klocka jag valt ut tidigare i veckan. Super snygg! En spa dag på billingehus tillsammans med någon (marcus?). Thaimassage av svärföräldrarna och håll nu i hatten för av Marcus fick jag en shoppingdag, köp kläder för 2500 kr.) Iiiiiiii! En kvinnas bästa dröm, typ hehe. Tack alla ni som förgyllde min tjugofemte födelsedag! Ni är underbara! Lite blommor fick jag ju också:).

Smörgåstårta done by moi! Nöjd!

Finaste mamma!

Kl. 08.04 den 6 oktober kom jag till världen. Idag är det 25 år sen. Jösses!

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards