mammatillolle

Alla inlägg under december 2014

Av Jenny Larsson - 28 december 2014 20:21

Nu lämnar vi snart 2014. Många minnen. Men jag tror 2015 blir något alldeles extra!

Idag var vi hos mamma och åkte pulka, grillade korv och myste sen i soffan.
Mycket mysig dag i det kalla och fina vädret.

*

Av Jenny Larsson - 25 december 2014 23:13

**Spahelg haha! Inte Spatel (vad det nu skulle vara). Jäkla autokorrekt haha

Av Jenny Larsson - 25 december 2014 23:11

Jul blev det i år igen. Denna gången med två barn:) Vilket resulterade i ÄNNU MER paket än vanligt! Vi hade sagt att "köp inga leksaker nu! De har så många "
Det var nog ingen släktmedlem som lyssnade på det, haha. Men de fick faktiskt riktigt bra presenter! Supernöjd med allt vi fått, hela familjen.
Olles top-fyra av julklapparna var:
-en radiostyrd jeep av morbror
-en radiostyrd bil av Findus
-en motorsåg från mormor.
-en hjullastare man kan skruva isär och ihop, från mormor.

Axels favoriter (jag svarar väl på vad jag tror)

-en traktor med släp som spelar och låter, från oss.
-en babyvakt (mest till föräldrarna)
-en stor drake av morbror
-en Rocky-inspirerad outfit från farbror och Emelie.

Jag blev gladast över bidraget till en spatel samt alla presentkort! Men även gratängformen och kastrullerna hamnar högt upp:)

Tack för detta årets julafton, som firades hos min mamma i år!
Verkligen den bästa julen på länge tycker jag!:)
Lite snö kom det ju sedan också.

Bild på paketberget!!!

En söt liten kille tittar på Kalle Anka (som för tillfället är favorit programmet, alla gamla klassiker just nu)

God jul och god fortsättning!

Av Jenny Larsson - 25 december 2014 19:16

Ja, i år blev det juldagen vi åkte in till sjukhus i stället. Förra året startade ju hela karusellen på annandagen.
I år var det våran kämpe utanför magen det gällde istället.
Axel har varit lite förkyld den närmsta veckan. Hostan har blivit värre samt rosslet och slemmet. Något tungandad också.
Saturationen låg som lägst på 90-91 men efter många inhalationer med adrenalin och ventulin så var han uppe på 96-98 igen (hans gränser är 92 och uppåt iom bpd:n). Så det var ju kanon!
Vi fick klartecken att åka hem nu i eftermiddags. Mera och flera inhalationer ska vi ge här hemma nu och så hoppas vi att det ger sig snart!

Barna fick även en julklapp inne på avdelningen. Axel en Supersöta skallra och Olle en Rallybil. Så snällt!!! Tack <3

Idag skulle det blivit lutfisk men det flyttas till imorgon istället. Mums!

Imorgon är även dagen så allt startade, som sagt. För ett år sedan imorgon var jag gravid i v13+3. Senare på kvällen blödde jag som ett såll och vi fick veta att Axels förmodade tvilling blött ut...
Ett år sedan imorgon...

Godnatt!

"The Happy Weeser" enligt doktorn hehe;)

Av Jenny Larsson - 21 december 2014 19:22

Pojkarna rum är nu näst intill klara! Så skönt att vi hann klart innan jul (några lister kvar bara). Dom blir en julklapp till barna, känns bra! Idag målade jag dörrkarmar och dörrarna vita. Ställt in alla saker samt sorterat lite av deras kläder.

Saknas som sagt lite saker än men i stort sett är det nu klart!

Efter lunchluren tog vi in julgranen och klädde den. Lite juljänsla måste jag ändå ekänna att jag fick:).
Detta är årets gran, en kungsgran (som Olle valde helt själv), det doftar så gott av granbarr och pepparkakor. Mmmmmmm!

Axel testade majskrokar idag. Detta kleniga påhitt gick verkligen hem!

Axel har även fått börja med luftrörsvidgande, inhalationer (Airomir). Han får vid behov, blir ungefär 3 gånger dagligen nu när han är lite snorig och hostig.

Nu blir det söndags mys och imorgon ska det sista fixas inför jul! Ska även utnyttja ett presentkort som går ut om två dagar. Alla kläder till pojkarna sitter tajt just nu, haha! Axel ärver ju som tur är mycket av Olle men i Olles byrå gapar det rätt tomt just nu! Sluta väx nu...

Två dagar kvar till julafton...
Natti Natti!

Av Jenny Larsson - 20 december 2014 21:20

Den där trotsen alltså? Vad händer?
Vi går och kapar på varandra dagarna i ända, båda vuxna och små. Allt ska det kivas om! Hur roliga dagar tror ni vi har? Visst, dom där ljusa stunderna finns där med men de målas snabbt över att nya gräl!
Trotsen har utvecklats och blivit ännu värre (hur det nu sjutton är möjligt???), det räcker inte nu mera med att bara göra tvärt emot utan nu ska det även rytas tillbaka, skrika ännu mer och ännu högre när man inte får som man vill. Öronen är inåt vikta och uppenbarligen fulla med vax.
Det känns som att det är sura miner hela dagarna och man blir så frustrerad! Vill ju känna den där varma familjekänslan och bara mysa, krama och skratta med min familj. Men icke!
Bara grin, skrik och mothugg näst intill jämt! Puh för trotsen alltså! Nu måste den vara inne på sista etappen (innan nästa period börjar, för värre än så här går inte överleva!
Åååhh. ...
Gnäll, gnäll, gnäll...jag vet! Men fasen alltså! Kan inte alla vara nöjda, glada och vara tacksamma för vad man får och för vad man har!?
Bl för trotsen återigen....

Vi har iaf hunnit långt i Olles rum idag (Bland barnaskrik). Tapeten är uppe, ena hyllan och tavlorna är på plats! Några lister och småpill kvar.
Det blir lite av morgondagens ToDo!
Klä granen ska vi även försöka hänga med!

Av Jenny Larsson - 17 december 2014 19:27

Idag, äntligen, var tiden inne för mig att skaffa min första tatuering! Och jag blev så nöjd!
Det är Olles och Axels fötter när de föddes. Olles fot på 7cm och Axels fot mätte 4,4 cm. Stor skillnad hihi.
Tyckte inte det kändes så farligt heller. Gjorde verkligen inte ont, något obehagligt på något ställe men på ett annat ställe var det nästan skönt. Så att jag har gått runt och oroat mig för att det skulle göra ont var ju helt onödigt! Så nöjd, så glad och så stolt att jag äntligen gjorde det!
Nu är mina barn förevigade på min kropp, så som dom alltid kommer vara i mitt hjärta.. <3

Av Jenny Larsson - 16 december 2014 20:04

Sjuka små söner har jag haft här hemma idag:/. Hosta, snor och feber, det vill vi inte ha!!! Dessutom har Axel börjat andats lite tungt i utandningen så vi får ta att kika upp detta. Kommer nog bli att han få börja med inhalationer.

Mysdag med en Axel som sovit för det mesta och en Olle som retat sin mamma mer än en gång men som emellanåt ändå varit världens bästa kille!

Nu i em satte jag även upp Axels skyddsängel i hans nya rum. Superduper blev det.
Har även hunnit måla klart alla lister i Olles rum. Får försöka hinna måla väggarna i veckan också!

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards