mammatillolle

Alla inlägg under september 2014

Av Jenny Larsson - 28 september 2014 11:13

Igår kväll var vi hos mamma och käkade mycket gott! Ett ordentligt lördagsmys!
Men när det var dax för kvällsslurken för Axels del så märkte denna, som sagt, virriga mamma att nappflaskan inte var med!! Ohno! Jaha vad gör vi nu?
Mamma kläckte idéen att Ida bor ju faktiskt bara några hus bort. Hennes lille guldklimp kanske har en flaska att låna ut?
Ringde och visst hade hon det!

Tack snälla Ida, Vidar och Peter för lånet!! Både Axel och hans familj blev väldigt glada;).

Och tänka sig, vi fick en liten present också:). Tack gulliga du, den passar perfekt till den rävtokiga mamman.

Av Jenny Larsson - 28 september 2014 10:58

Igår hade jag och Olle en riktig mamma och Olle dag! Den var helt perfekt!
Efter frukost åkte vi till Arena Skövde för att bada på upplevelsebadet.
Började bra med att jag glömt halva bikinin, så det var bara att köpa en ny i receptionen:/ , men att åka hem igen hade jag ju inte tänkt!! Så tack för presentkortet Edvin och Emelie, kortet räckte till både inträde och en ny bikini till mig hehe. "Klantig och tankspridd mamma"!!

Sedan åkte vi en massa rutschkanor, simmade runt, lekte i barnpoolen och åkte lite mer kanor;)! Så jäkla kul hade vi!!

Denna dagen var verkligen så viktig och behövande. Det märktes så att Olle uppskattade en mamma som bara hade fokus på honom. Skrattade och lekte MED BARA HONOM! Jag såg lyckan lysa i hans ansikte.
Jag blev så chockad att han var så modig i vattnet! Var säkert ett år sedan vi var på badhus (med allt som varit) så att se honom älska vattnet var ren lycka för denna mamman.
Mera stunder på badhus, säger jag!:)

Efteråt gick vi och käkade på sibylla då Olle hade önskat hamburgare.
Vi satte oss ute i solen och käkade, pratade och kikade på alla bilar som åkte förbi. Så underbart!

Ja, denna dagen går nog till historien för min del, och Olles också kan jag tänka mig. Den behövdes, både för honom och för mig. Jag kommer inte ens ihåg sista gången vi gjorde något roligt ihop, och det känns så sorgligt!
Mycket har gått före och tyvärr har Olle hamnar i kläm där i mellan.
Tack för denna dagen älskade, älskade unge!! Mamma älskar sig så jäkla mycket. Finns inga ord som kan beskriva den kärleken!

Tack för igår älskling! Den energin lever jag på läääänge nu!! Puss på dig!

Av Jenny Larsson - 25 september 2014 20:10

Varit själv hemma med småkillarna i två dagar nu, men ikväll kom äntligen pappan tillbaka:). Det tar på krafterna att ta hand om båda själv, det ska gud veta, men de har ändå skött sig väldigt bra. Olle är ju trotsig, som vanigt, men skrik och gnäll och tvärt emot hör ju till vardagen nu för tiden. Så inget konstigt med andra ord.
Lille killen äter och sover mest och gnäller och skrattar där emellan.
På natten sover han både bättre och längre än storebror, oftast haha. Han sover mellan 10-12 h varje natt. Från ca 19.00 till ca 06-07.00 , utan avbrott. Sömntuta, men jag klagar INTE!!
Olle sover mellan ca 20.00-07.00, men kommer ofta in till oss runt 05.00 Fast tycker ju det är så mysigt så det gör inte så mycket. Han somnar ju liksom om på två röda iaf. Skulle inte förvåna mig om han till och med gick i sömnen när han kommer in;).

Lyxkäk ikväll, var superhungrig så det blev två sådana här tallrikar som åkte raka vägen ner i magen!!

När Axel sov eftermiddagsluren så "bakade" jag och Olle med play-doleran som svärmor gjort. Olle gjorde men massa pappor och sedan en bil. Jag pillade ihop en ros;)

Axel innan sovtajm i em. Sur på mamma att hon tar kort istället för att bädda ner honom i sängen, söting!!

Nu blir det slappa i soffan med choklad!!! Mums!

Natti alla där ute.

Av Jenny Larsson - 23 september 2014 22:48

Supertrevlig em/kväll hos guddottern med familj. Barna lekte så svetten rann, och då var vi ändå ute hela tiden;). Mycket trevlig korvgrillning, pratstund och lek. Tack för det kära ni!:)
Hoppas ju presenten används flitigt sedan^^.

Nova och Olle grillar sina korvar.

Söta Gustav:)

Hela gänget! Så mysig uteplats ni har!!

Av Jenny Larsson - 22 september 2014 10:21

"The Story"

All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
But these stories don't mean anything
When you've got no one to tell them to
It's true... I was made for you

I climbed across the mountain tops
Swam all across the ocean blue
I crossed all the lines and I broke all the rules
But baby I broke them all for you
Because even when I was flat broke
You made me feel like a million bucks
You do and I was made for you

You see the smile that's on my mouth
It's hiding the words that don't come out
And all of my friends who think that I'm blessed
They don't know my head is a mess
No, they don't know who I really am
And they don't know what I've been through like you do
And I was made for you...

All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
But these stories don't mean anything
When you've got no one to tell them to
It's true... I was made for you

Oh yeah, well it's true... that
I was made for you...

//Brandi Carlile

Av Jenny Larsson - 21 september 2014 20:59

Idag hade jag planerat en barnfri dag för mig och Marcus. Han hade ingen aning om vad vi skulle göra.
Vädret gjorde mig lite nervös imorses och yr.no visade heller ingen lovande prognos.
Men när vi kom till vår destination, Liseberg, kom det en störtskur i fem minuter och sedan blev det ett underbart höstväder. 18-19° i luften och solen sken! Perfekt dag!
Det blev åk på Helix, balder och kanonen. Mina helt klart favoriter! Första gången för mig i Helix idag och den var toppen! Nya favoriten?? ;)

Härligt med en dag utan barn. Inga tider att passa, inget tjafs, inget spejande med huvudet åt alla håll och inget barnskrik! (Inte från våra ungar iaf;) ). En perfekt dag som bara blir bättre när man hör att barna skött sig perfekt! Axel hos mormor och Olle hos farmor och farfar. Rediga killar!

Marcus vann storvinst på Marabou-hjulet, så nu har vi choklad så det räcker för ett tag!
Plus att Olles ögon var som tallrikar när han såg den megastora chokladkakan hihi^^. Bara det var ju ren lycka.

Ursäkta den stora finnen i bilden, men jag lovar att vi står där bakom någonstans! ;)

Av Jenny Larsson - 20 september 2014 19:39

Jag är starkare nu än vad jag någonsin varit! Inte fysiskt utan psykiskt!
Men mycket har ändrats, jag är inte den Jenny jag var, jag är en mycket bättre version av mig själv idag!

Skulle du klara av det jag har gjort?

Av Jenny Larsson - 19 september 2014 21:36

Idag blev våran lille pojke redan 6 månader!! Hur gick det till?
Han är ju som en 2,5/3 månaders bebis så det känns ju lite konstigt.
Det känns samtidigt som det var igår vi låg inne och väntade på vad framtiden skulle utbringa. Begravning, dop, månader på sjukhus, vad skulle ske?? Men ändå känns det så långt bort...

Varje dag går det upp för mig vilken otrolig tur vi haft/har!! Helt ofattbart.
Du är helt fantastisk min fina lille kille! Våran egna superman:).

Nio bilder som sammanfattar lite av de sex första månaderna i Axel liv. Tänk vad tiden går!

Puss min goding på din halvårsdag!!

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards