mammatillolle

Alla inlägg under oktober 2014

Av Jenny Larsson - 30 oktober 2014 19:17

Veckorna går såååå fort!!
På söndag fyller Marcus 27 så då blir det lite kalasfika. Annars är inget speciellt planerat.

Idag var vi ute en liten sväng på eftermiddagen. Så kallt det var! Nu börjar vintern. Burr!!

Beställningar på änglar trillar fortfarande in så idag målade jag ikapp när bara sov!
Nu väntar jag bara på ramar så jag kan börja skicka iväg dom!
Tack alla återigen för att ni köper! <3

Av Jenny Larsson - 28 oktober 2014 20:44

Trodde aldrig denna idé skulle ta fart så här fort! Tack alla fina människor som köper en ängel och samtidigt skänker en slant till RMCD barnfond!!
Än sålänge har vi samlat in 550:-. Helt otroligt! :)

Målat lite änglar ikväll också för att komma ikapp med alla. Nu väntar jag på leverans av ramar, dom kommer till helgen. Så nästa vecka skickar jag iväg de första tavlorna!

Vill tillägga en sak också! Väljer ni att jag ska döpa änglarna så ger jag dom namn som betyder något för mig. Det kan vara ett sjukt barns namn jag lärt känna genom denna resan, en släktmedlem som betytt mycket för mig, en nära vän eller bara en helt underbar person.
Jag vill att det ska finnas något bakom namnet! Bara så ni vet:)!

Tack alla återigen! Ni är underbara.

Fick en så fin present av mina jobbvänner idag också! Lyckligast i världen, Axel alltså hihi;). Tack snälla ni!

Av Jenny Larsson - 27 oktober 2014 19:48

Nu har jag målat klart alla änglar för att visa hur varje ängel kommer se ut. Alla kommer vara unika då jag målar alla på beställning.
Priset har nu landat på 150:-/st, då går 50:- direkt till Ronald McDonald barnfond, de ligger mig och många andra föräldrar med sjuka barn varmt om hjärtat!

Ska kolla vad det kostar för ev. frakt också. Alla kanske inte har lyst att hämta eller mötas upp någonstans. De som vill ha tavlan via posten får stå för fraktkostnaden. Men som sagt ska kolla upp vad det kostar. Är det så att alla vill ha det skickat så måste jag höja priset på tavlorna. Men än sålänge, alltså 150:-/tavla.

När man beställer väljer man vilken månad man vill ha (min tanke är ju att man beställer månaden barnet är fött i, eller så beställer man den man gillar bäst; )), ska ängeln ha ett tjej-eller-pojknamn? Vill du döpa ängeln till något eget namn så går det givetvis bra, skriv då namnet i beställningen.( Änglarna ser likadana ut vare sig det är en pojke eller flicka ).

För att lättare hålla koll på alla beställningar så vill jag att ni, antingen skickar ett pm på Facebook eller skickar ett mejl till: j.privat.larsson@gmail.com

Leveranstid runt en vecka. (Beroende på frakt eller ej)

Hoppas jag inte glömt något. Här nedan har ni nu alla änglar!

Januari. Månadsfärg: Röd

Februari. Månadsfärg: Lila

Mars. Månadsfärg: Ljusblå

April. Månadsfärg : Vit

Maj. Månadsfärg : Grön

Juni. Månadsfärg : Ljuslila

Juli. Månadsfärg : Rosa/röd

Augusti. Månadsfärg : Gul

September. Månadsfärg : Mörkblå

Oktober. Månadsfärg : Ljusrosa

November. Månadsfärg : Orange

December. Månadsfärg : Turkos

Detta är mina killars änglar. Detta är över hur en färdig tavla kommer se ut.

Ovan: Olles ängel KNUT, januari.
Nedan: Axels ängel HOLGER, mars.

Nu tar jag emot beställningar! Jag hoppas ni ska bli nöjda!

Av Jenny Larsson - 26 oktober 2014 15:56

Idé21 med att måla och ev sälja "min skyddängel" har knagt i mitt huvud. Jag har gillat idén så mycket men jag vill ha det perfekt om jag ska satsa på det!
Så nu vill jag ha era åsikter. Bra och dåliga. Går de att sälja och framförallt, finns det något intresse?

Om änglarna:
Var ängel har sina vingar färgade i den månad den hör till. Varje månad har en pojkängel och en flickängel, båda med varsitt namn.
Varje tavla får ett band och en lapp med förklaring om just DIN ängel!
Tavlorna är 15×21 och själva fönstret med ängeln är 10×15.
En liten tavla som ex kan hänga över barnens sängar och vaka över dom.
Perfekt gåva till någon som precis sett dagens ljus, doppresent, födelsedagspresent eller till någon som flora sin egen ängel.

Tanken om dessa kom redan när vi låg inne med Axel men jag hade aldrig en klar idé förrens nu. Jag har blivit helt säker på att varje person har en skyddsängel och de visar sig och använder sin kraft när vi har det som svårast.
Dom är målade från mitt hjärta och för mig står dom för kämpaglöd, glädje, styrka och kärlek.
Prematura barn och sjuka barn har inspirerat mig till detta. Den styrkan dom besitter är helt farcinerande!

Prisförlag ligger på 99:-/st. Då ingår även ramen. Ramen är vit. Vill man ej ha med ram kan man köpa teckningen för 59:-.

Är detta något ni skulle vilja köpa?
Lämna en kommentar eller mala mig på
j.privat.larsson@gmail.com

Tack för hjälpen, här nedan ser ni prototyperna!

Av Jenny Larsson - 25 oktober 2014 21:53

Nu har de kommit! Våra nya mucka inte! kläder och mössor!
Köp ni också! Finns på babyshop.se eller rockbysweden.se

Av Jenny Larsson - 23 oktober 2014 20:18

Veckorna går så sjukt fort!! Imorgon är det tydligen fredag igen;).
Pappan i familjen ska utnyttja ett presentkort från mig/Marie och gå på whiskeyprovning tillsammans med Daniel. Marie och Junie kommer hit och så ska vi ha ett ordentligt fredagsmys:). Olle saknar sin favorittjej!!
Det blir taco, godis och chips...och en massa bus men även mys i soffan.

Idag har jag och Olle gjort chokladbollar som vi sedan fikade.
Haft en mycket mysig och bra dag med mina småpojkar.

Hjälpredan Olle ska alltid hjälpa till att göra gröt till Axel. Sedan ska det på fruktpure och sedan ska det matas. Ja, han ska hjälpa till med allt! Så redig även om mamman får komma in och hjälpa till med matningen:). Axel är nöjd vilket som haha.

Mina älskade grabbar! Mitt hjärta slår för er...

Av Jenny Larsson - 19 oktober 2014 19:49

Detta blev slut produkten av mitt tecknade igår. Kämpen Milton och hans skyddsängel!

Av Jenny Larsson - 19 oktober 2014 19:47

Denna dagen är Axels 7 månadersdag (okorr.)! Tänk var tiden går fort!!
Den 4 november ska han till neo igen och träffa sjukgymnast (4 månaderskontroll) för att kolla så han utvecklas i den takt han ska. Även om motoriken stämmer. Tror nog han får ett godkänt ;).

Sötgrabbarna här hemma i förmiddags. Olle lagade "mat" till Axel och matade han sedan. Så redig storebror. Även Olle som flyttat stolen så lillebror var intill honom<3! Ni är så söta och jag älskar er mest av allt!!

Nu i em så åkte jag och Olle in till affären och inhandlade det mest nödvändigaste. Bland blöjorna förvandlades han till en söt liten tiger;).

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards