mammatillolle

Alla inlägg under september 2013

Av Jenny Larsson - 11 september 2013 20:28

Patenthood(stavning?).
Ja det finns ju hundra miljarder bra dagar när man är förälder men så finns ju dom där jäkla dagarna då jag bara önska jag var någon annan, ingen mamma! Sen väger ju alla bra stunder upp dessa sugiga dagar, som tur är, men f-n va jobbiga dom kan vara!
Idag har lillemans huvud skakar vågrätt mest hela tiden. "nej, nej näää" hela jäkla tiden! Allt jag sa eller gjorde var fel enligt han. Han pillade på ALLT som han absolut inte får pilla på, och detta vet han om SÅÅÅ väl! Men ändå...idag...skulle det pillas på allt. Det värsta var när han drog sig upp och klättrade i lådorna i köket, sträckte sig antagligen raklång och krabbade tag i kniven!! Ser bara det värsta scenariot framför mig och smyger sakta fram mot honom., allt för att inte skapa någon panik eller lek utav det. Han höll alltså kniven mot halsen också så herregud vad mitt hjärta pumpade! Som tur var stod han helt still och jag kunde försiktigt lirka ur den ur hans hand. Usch, en mammas värsta farvågor bara vällde över en, men det gick ju bra och läxan av detta är uppfattat! Ingen rygg mot Olle, och spika igen lådorna i köket!

Nu sover busen sen en timme tillbaka och mamman har dött i soffan. Moffar i sig chips, dip och Cola.
Imorgon är en ny dag och Olle ska äntligen tillbaka till dagis. Tror både jag och honom behöver ett brejk, om än bara en dag;).

Jag älskar dig gubben, även när du lever jävel!

Mutant potatisen jag hittade i landet idag. Den erhåller nu rekordet:). (Obs. Jag har rätt stora händer också haha.)

Av Jenny Larsson - 10 september 2013 16:40

Lite bilder från rummet där uppe. Börjar ta sig nu...Imorgon försöker vi nog flytta upp:)

Var tvungen att testa hur det såg ut med gardinerna...

Hittade mitt första skolkort:). Såg inte allt för munter ut jag heller...Olle hade ju skolfotografering igår och jag kan lova att gladare barn kan man hitta! Fast söt blev han nog:).

Idag har jag även hunnit rensa garderoben, städat övervåningen och tvättat tvätt. Vab-dagar är rätt bra ibland. Skönt att Olle mår bättre nu och kan nog återvända till dagis på torsdag:). Blev en kort sjuktid som tur var!! Tack för det!

Snart ska jag iväg till broddetorp och kolla på gamla möbler som min farfars farfar har gjort. Se om det är något som skulle passa här hemma. Fanns bland annat en barnsäng/ juniorsäng. Spännande:)

Av Jenny Larsson - 8 september 2013 21:12

Jo, mycket riktigt. Idag klockan tolv var det bytesmarknad(loppis) i mössebergsskolans matsal. Så jag sa hejdå till mina grabbar, satte mig i vita blixten, stannade och plockade upp Marie i skår och sen drog vi in mot staden! Där bland stressande mammor, utråkade barn och virrvarr av saker lyckades jag faktiskt hitta en hel del, mycket fina, saker! Olles garderob inför utelek och vinter 2013/2014 är i stort sett klar:). Behövs kanske ingen tripp till Ullared i år!
Haha, vem försöker jag lura, klart det blir en tripp dit också, daaah!;) Men jag är väldigt nöjd över det jag hittade!

Efter Olles sovstund så märkte vi att han var varm och lite lugnare än vanligt...feber (efter sprutan förra veckan skulle jag gissa på!). Hoppas på något kortvarigt, nu sover han iaf.

Hur som helst så drog vi en snabbis på 3 års kalas hos guddottern Nova. Det var roligt att träffa alla igen. Olle höll sig hyffsat pigg och lekte med de andra barnen. Men efter 2,5 timme började febern göra sig påmind igen så vi styrde bilen mot mamma och käkade en pizza. Bra avslut, på en fin helg, tyckte både Olle och föräldrarna:).

Här är mina loppisfynd!

Vinterjacka för 75kr...

Allväders-set för 80 kr...

Allväders stövlar, märke Viking, knappt använda 100 kr

Vinterskor, inget slita, kan inte vara mycket använda, 30 kr...

En tröja som jag gissar inte är använd, vara tvättad, 20 kr...
Mycket nöjd tös:)

Av Jenny Larsson - 6 september 2013 22:31

Ja i natt vid 00.10 gick jag på helg! Fyra hela, underbara dagar! Vädret ska ju vara fint också har jag hört, skadar ju iiiinte;).

Igår på eftermiddagen så drog jag ochOlle upp till djurparken/lekparken på mösseberg. Perfekt tid att vara där. Vi kunde springa runt och löjla oss bäst vi ville. Mata djuren och åka att ruschkanor.). Toktal lycka vill jag lova. I slutet kom morbror Anden och lekte med oss också! Han fick klämma in sin smidiga kropp i rutchkanan tillsammans med Olle mer än en gång. För att åka med morbror var superskoj!
De håller på att måla om alla "lekattraktioner" på lekplatsen längst bort nu och det blev verkligen skillnad, såå fint! Djurparken på mösseberg är verkligen underskattat. Det behövs inte mycket för att pojken ska vara nöjd. Någon gris där, några hönor där och en massa lektorn, så är livet underbart!! Även mamman tycker ju det är rätt kul. Här växer vi aldrig upp. Kanske käkade jag krumelur-piller när jag var liten?;)

Ikväll har vi varit hos Sjögren och Madde och busat med Wilma och Hugo. Även smidigt lite framtidsplaner... Mycket mysig kväll! Tack hörrenini!
Nu sover sonen och snart föräldrarna också...Imorgon blir det fullt ös uppe på övervåningen, för nu ska det banne mig bli klart!
Trevlig helg på er!

Som gjord för dig ju haha:). Tack för igår brorsan!

Ny tröja, superskön. Me love stora, mysiga tröjor!

Jag och söta Hugo myste i soffan;).

Av Jenny Larsson - 1 september 2013 10:26

Igår var det kräftskiva för hela slanten! Dagen började redan vid sju (puh!), så efter frukosten var det väl lika bra att börja städa. Damsög hela huset för ovanlighetens skull, dammade, skurade, dukade, lagade mat...så efter lunchen gjorde jag som Olle och la mig en stund. Det behövdes för annars hade jag somnat igår haha! Kvällen var helt suverän. Trevliga vänner och underbara ungar (som ficken helt egen "kräftskiva" vid barnbordet;)). Dom var så duktiga och satt där och käka maten, pratade om sådant som barn tycker är viktigt att prata om och tog sig någon runda ibland för att kolla till sina föräldrar så,att de också skötte sig;). Och det gjorde vi väl, för min del blev det rätt lugnt. Några snapsar och något glas vin gick ner, det fick räcka. Mannen i huset var lite mer glad i spriten så han fick släppa loss (på fernet haha).
Kvällen avslutades vid halv ett då de sista gick hem. Då var det bara raka vägen i säng som gällde! Småfisarna somnade redan gott vid halv tio:).

Idag blir det lugnt, mest pyssel här hemma och kanske en middagslur idag med...

Barnens kräftskiva:)

Emilia:)

Halva gänget fick jag med på bild iaf...

"vad tycker ni om det här att pippis fläter står rätt ut, konstigt eller helt top notch?" "ja, det är en intressant fråga..." "Olle Bajja?" Helt vanlig lördagskväll;)

Härliga Marie tittade in en sväng! Grabbarna hade hon lämnat hemma;) lite snuviga var dom...

Vinnaren i "ha på hatten längst" i egen hög person: Daniel Öhgren! Grattis hörru!

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards