mammatillolle

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

Operationen

Av Jenny Larsson - 15 oktober 2014 21:48

Ja i måndags var det då dags att änligen operera Axel för hans båda ljumskbråck.
Han skulle vara utan mat i fyra timmar innan op. Han åt kl 5 på morgonen, fick dock bara i honom 100 ml så tidigt. Klockan 07.45 var vi nere i gbg på Östra sjukhuset. Vi visste att Axel var andre man för operation så senaste tiden för honom beräknades till 10.30 Klockan passerade halv elva och vid halv tolv fick vi besked att det kommit in ett akutfall emellan. Så typiskt och så typiskt våran vanliga tur! Förstår givetvis att akuta fall går före men man känner en sån frustration att inte kunna ge sitt barn mat, och nu skulle det ta ännu längre tid! Att vara onödigt länge på ett sjukhus var jag heller inte så nöjd med. För det är så oerhört jobbigt nu för tiden.
Vi frågade om han kunde få äta något men svaret blev nej. Läkarana kunde inte svara på när operationen skulle vara klar så de tyckte det var dumt omhan åt och sedan kanske dom blev klara inom en timme.(Förståeligt, men ändå såååå frustrerande!!)
Han fick iaf dropp och lite socker när nålen skulle sättas (i huvudet som vanligt eftersom han är så svårstucken).
Mitt hjärta blödde verkligen vid detta laget. Ingen mat fick han och stacks flera gånger innan de äntligen hittade ett bra kärl. Varför ska han behöva utstå så mycket, min lille kille!?
Tiden fick och jag och Marcus blev mer och mer otåliga. Vi ville bara ge han mat, ändra tid och dag och åka hem!!
Klockan kvart över fyra var det äntligen dax! Sköterskan kom in och satte band på honom och så åkte vi upp en våning.
De gick igenom op en gång till och vi fick lämna honom i läkarnas händer. Mycket tungt "avsked" även om det är en "lätt och enkel" op. Så jobbigt att lämna det värdefullaste man har i någon främlings händer! Men vi kände oss ändå så otroligt trygga.
Några tårar droppade ner på kinderna från våra ögon när vi såg Axel rulla runt hörnet.
Sedan var det bara att vänta. Han hade vid detta laget varit utan mat i 12 timmar!!!

Runt kl 19.15 ringde det äntligen. Allt hade gått kanon och han var påväg att vakna.
Pga av hans vattenbråck i pungen så snittade de direkt i pungen på ena sidan. Andra snittet ligger i ljumsken på höger sida. Såren har sett jättebra ut och inget blod. Skönt!

En glad men aningen lullig kille hälsade på sina föräldrar när vi kom upp!:)
Lite hungrig var han också så när vi äntligen fått fatt i rätt flaska så åt han ett helt mål. Sedan somnade han så gott igen!

Han har varit så otroligt duktig! Inte mycket skrik, inget klagande(på hans egna språk), han kissade bra, bajsade bra och började äta ordentligt direkt!
Så stolta föräldrar!!

Om två veckor ska förbandet bort och då ska endast kirurgtejp skydda ett tag till.

Så skönt att denna punkt är över! En stor punkt som nu är klar!
Nu ska det bara läka fint och sedan kommer han mår hur bra som helst!:)

söt i sjukhusskjorta<3

Efter operationen. .

Äntligen klart!!! Duktiga unge!:)

 
 
s p i n d e l t j e j e n

s p i n d e l t j e j e n

16 oktober 2014 09:15

Duktig kille!! <3

http://www.spindeltjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Larsson - 7 juni 2015 10:50

Bloggen kommer nog få ett uppehåll nu ett tag då jag känner att jag inte har ett "behov" av den längre. Men vet vet, det kanske dyker upp saker titt som tätt... Tänkte iaf avsluta på ett fint sätt. Med bilder från bröllopet. Blir några iaf... De fl...

Av Jenny Larsson - 10 maj 2015 21:40

Igår vid frukost så dundrade det in en massa töser i vårt hus. Jag som haft på känn hela veckan att min möhippa stod för dörren blev så jäkla chockad när jag ser vän efter vän gå förbi fönstret. Jösses vad rörd, förvånad och chockad jag blev! J...

Av Jenny Larsson - 2 maj 2015 21:38


Precis fått veta att att min älskade hund fått somna in?. Trots att jag inte bott hemma de sista 9 åren så har du ändå en speciell plats i mitt hjärta! Du var en sån speciell hund, så otroligt klok! Du kom alltid på kvällen och la dig över min hals,...

Av Jenny Larsson - 2 maj 2015 19:41

Kl 6 igår morse, den 1 maj, stormade det in 13 karlar I vårat hus. Det var SVENSEXA! ? Den blivande mannen hade sedan en extremt rolig och fartfylld dag! De började med smörgåstårta som frukost hemma hos oss. Sedan åkte de vidare och sköt lerduvo...

Av Jenny Larsson - 25 april 2015 20:24


Nu kryps det för fullt här hemma! Så redig och stark kille vi har! Han har blivit så mkt nöjdare nu också när han kan ta sig till saker han vill ha. Det negativa (enligt mamman) är ju att han helst ska ha allt som han inte får! Tex. vägguttag, disk...

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards