mammatillolle

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

påsk

Av Jenny Larsson - 20 april 2014 21:35

Efter en helg i Falkenberg så är nu jag tillbaka hos Axel på NÄL och Marcus och Olle är återigen hemma. Vi har haft 2 underbara dagar i olofsbo med superfint påskväder! Och framförallt 2 underbara dagar med Olle! Skönt att kunna lägga allt fokus på honom och bara njuta av hans lyckliga ansikte. Svåra tider med sönerna på olika ställen men nu äntligen tycker jag vi ser ljuset i tunneln. Det är väldigt långt kvar och Axel har många hinder och prövningar kvar men vi är närmare vårat hem! Kommer bli en del pendlande framöver. Självklart kommer vi sova här en del också men att kunna komma hem på kvällarna och sova i sin egna säng med sin familj är ju guld värt! Det hjälper oss att klara av detta också. Bra vardag blir det också då Olle kommer kunna gå på dagis som vanligt och både mamma och pappa är hemma på kvällen. Svårt hur man än gör men nu testar vi detta och märker vi att Axel behöver mamma och pappa mer än vad han behöver nu så får någon av oss bo hos honon ett tag! Tänk om man kunde klyva sig och vara med sina söner samtidigt, trots att de bor på olika orter...??? Livet är fan inte lätt...

Nu de sista dagarna har Axel börjat få apneer:/. Han glömmer av att andas och man får påminna honom genom att kittla honom eller stryka han hårt över rygg och mage. Tillslut kommer han på sig och börjar igen. Men idag när han låg hos mig kom han aldrig på att börja igen. Så larmknappen slogs på och systrar rusade in med läkaren bakom sig. Han slets ur min famn och började ventileras. Usch det var hemskt att se! Från i ena stunden ha ett rosenrött barn i famnen till att helt plötsligt ha en blå/grå/vit livlös kille på bröstet är så jäkla otäckt!!! Han andades inte på 3-4 minuter innan han helt plötsligt kom tillbaka. Det var lååånga minuter vill jag lova!
Infektionstest gjordes efter det för att utesluta infektioner. Negativa test som tur var. Han låg lågt på blodvärdet så nu får han blod. Dessa två orsaker kan skapa apneer så nu hoppas jag innerligt att det bara var brist på blodkroppar! Är det inte något av detta kan det i värsta fall vara kramper och det får det bara inte vara!! Allt som har med hjärnan att göra, skrämmer mig. Kom igen Axel, vi tar oss igenom detta också!
Han har även fått tillbaka kortisonet och matdroppet men förhoppningsvis tar kortisonet bort snabbt!
Några steg tillbaka tyvärr, och dom är så jobbiga när de händer men i sådana här lägen hör dom till vardagen. Bara att bita i hop och härda ut! Det ska väl inte vara en dans på rosor inte....tyvärr. ..

Återkommer imorgon med ny status på Axel. ..

Olle på sin första cykel:). En liten storebrorspresent. Har han något att greja med när Axel behöver uppmärksamhet i sommar;)
Dock har trampningen inte lossnat riktigt än men kommer nog så småningom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Larsson - 7 juni 2015 10:50

Bloggen kommer nog få ett uppehåll nu ett tag då jag känner att jag inte har ett "behov" av den längre. Men vet vet, det kanske dyker upp saker titt som tätt... Tänkte iaf avsluta på ett fint sätt. Med bilder från bröllopet. Blir några iaf... De fl...

Av Jenny Larsson - 10 maj 2015 21:40

Igår vid frukost så dundrade det in en massa töser i vårt hus. Jag som haft på känn hela veckan att min möhippa stod för dörren blev så jäkla chockad när jag ser vän efter vän gå förbi fönstret. Jösses vad rörd, förvånad och chockad jag blev! J...

Av Jenny Larsson - 2 maj 2015 21:38


Precis fått veta att att min älskade hund fått somna in?. Trots att jag inte bott hemma de sista 9 åren så har du ändå en speciell plats i mitt hjärta! Du var en sån speciell hund, så otroligt klok! Du kom alltid på kvällen och la dig över min hals,...

Av Jenny Larsson - 2 maj 2015 19:41

Kl 6 igår morse, den 1 maj, stormade det in 13 karlar I vårat hus. Det var SVENSEXA! ? Den blivande mannen hade sedan en extremt rolig och fartfylld dag! De började med smörgåstårta som frukost hemma hos oss. Sedan åkte de vidare och sköt lerduvo...

Av Jenny Larsson - 25 april 2015 20:24


Nu kryps det för fullt här hemma! Så redig och stark kille vi har! Han har blivit så mkt nöjdare nu också när han kan ta sig till saker han vill ha. Det negativa (enligt mamman) är ju att han helst ska ha allt som han inte får! Tex. vägguttag, disk...

Presentation


Mitt namn är Jenny och jag är en ung mamma som lever med min sambo och underbara son strax utanför Fkp. Födde den 19 mars-14 en liten Axel som var 16 veckor för tidig. Följ våran vardag och kampen med ett extremprematurbarn. I sommar hoppas jag vi är alla

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards